خرید حدود ۱۲ هزار تن برنج از کشاورزان مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن مانده برنج پرمحصول کشاورزان از سال ۱۴۰۱، از کشاورزان استان با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از فعالیت‌های مهمی است که در وظایف شرکت بازرگانی دولتی ایران گنجانده شده است، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۰۷ هزار تن کالای اساسی که مازاد بر نیاز کشاورزان بوده است شامل گندم، کلزا، سویا و برنج پرمحصول در سطح استان مازندران در قالب خرید تضمینی خریداری شده است.

وی در خصوص خرید برنج پرمحصول در استان تصریح کرد: میزان ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن مانده برنج پرمحصول کشاورزان از سال ۱۴۰۱، از کشاورزان استان با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان خریداری شد.

وفائی‌‎نژاد افزود: در بخش خرید تضمینی استان مازندران، طی سه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه در مازندران دو کشت را برای نخستین‌بار به صورت قراردادی مدیریت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: گندم به عنوان کالای مهم و استراتژیک برای دولت بسیار حائز اهمیت بوده و کلزا نیز جزو ضروریاتی است که وابستگی کشور به آن ملموس است.

وفائی‌نژاد با اعلام اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت در استان مازندران به کشت قراردادی اختصاص پیدا کرده است، تاکید کرد: پنج هزار کشاورز در این طرح مشارکت کردند و دولت با اجرای طرح کشت قراردادی، زمینه بهره‌وری بیشتر از کشت محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 725473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.