موافقت اعضای شورای شهر بیرجند با افزایش ۳۰ درصدی نرخ تعرفه عوارض

افزایش ۳۰ درصدی نرخ تعرفه عوارض محلی شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳، به تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند رسید.

به گزارش ایمنا از خراسان جنوبی، رضا حسنی‌صفت امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در صدوهشتادوهفتمین جلسه شورا اظهار کرد: دفترچه عوارض و بهای خدمات در جلسات تلفیق کمیسیون‌های بودجه و عمران شورا مطرح شد و موارد نیاز به اصلاح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت خروجی کمیسیون به صحن علنی شورا ارجاع شد.

وی افزود: با وجود مکاتبه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص امکان افزایش تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ تا سقف ۴۵ درصد، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با افزایش ۳۰ درصدی عوارض موافقت کردند تا شاهد رضایتمندی شهروندان نیز باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اذعان داشت: هر چقدر بتوانیم به سمت کاهش نرخ‌ها حرکت کنیم، رضایتمندی بیشتری از شهروندان جلب می‌شود و شاهد نتایج مثبت‌تری خواهیم بود.

وی ادامه داد: تلاش داریم مردم اقبال بیشتری به ساخت‌وساز داشته باشند و با تصمیمات صحیح، شهروندان را به سوی ساخت‌وساز از مجاز ترغیب و تشویق کنیم.

حسنی‌صفت با تاکید بر رعایت حال مردم در تعیین عوارض و کمک به رونق ساخت‌وساز در شهر گفت: با وجود امکان افزایش ۴۵ درصدی تعرفه عوارض ۱۴۰۳، شورا و شهرداری بر رعایت حال شهروندان تاکید داشتند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اضافه کرد: باید کسری بودجه حاصل از به‌روز نبودن نرخ بهای خدمات در بخش‌های دیگر جبران شود و به مردم فشار کمتری وارد شود.

به گزارش ایمنا، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۳ در دو جلسه اخیر اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با اعمال تغییراتی در برخی از بندها به تصویب این اعضا رسید.

کد خبر 725470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.