آیت‌الله نمازی شخصیتی متدین، علمی، انقلابی و جامع بود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله نمازی از چهره‌های انقلابی، علمی و مبارزاتی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توسط ساواک شیراز به زندان افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم ارتحال فقیه وارسته و عالم ربانی حضرت آیت‌الله عبدالنبی نمازی (ره) صبح امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در حسینیه بنی‌فاطمه (س) اصفهان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آیت‌الله نمازی از چهره‌های انقلابی، علمی و مبارزاتی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توسط ساواک شیراز به زندان افتاد.

وی افزود: این عالم برجسته در منطقه دو اصفهان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در مقام قضائی تا دادستانی پیش رفت؛ یکی از حرکت‌های زیبای ایشان جمع کردن پرونده مهدی هاشمی، قاتل آیت‌الله شمس‌آبادی بود که بعدها امام روی این پرونده فرمان صادر کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله نمازی عضو خبرگان رهبری و نویسنده بیش از ۱۲ جلد کتاب و تفسیر قرآن بود؛ وی عضو شورای مدرسین قم بود و در سال‌هایی خدمت کرد، شخصیتی جامع داشت و فقدان وی برای ما بسیار گران است.

وی ادامه داد: عضو فقید خبرگان رهبری در اواخر حدود ۱۴ سال امام جمعه کاشان بود و خدمات فوق‌العاده‌ای در این شهرستان برجای گذاشت.

حجت‌الاسلام سالک از مراوده ۴۰ ساله خود با آیت‌الله نمازی گفت و افزود: از زمانی که آیت‌الله نمازی از عراق بیرون رانده شد تا زمان فوت وی جلساتی داشتیم؛ وی انسان بسیار متدین و جامعی بود.

به گزارش ایمنا، این عالم برجسته جهان اسلام و تشیع هشتم بهمن سال جاری در منزل خود در قم دار فانی را وداع گفت.

آیت الله نمازی شخصیتی متدین، علمی، انقلابی و جامع بود

کد خبر 725454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.