برگزاری انتخابات مجلس در ۳ مرحله شبیه‌سازی می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری سه مرحله مانور فناوری انتخابات با رویکرد نظارت بر برگزاری و دستگاه‌های احراز هویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی در تشریح مانور دستگاه‌های احراز هویت و ثبت الکترونیکی رأی برای انتخابات یازدهم اسفند اظهار کرد: برای نخستین بار این مانور روز پنجشنبه، دوازدهم بهمن، هم‌زمان با آغاز جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و قرار است روز چهارشنبه، هجدهم بهمن و روز یکشنبه، بیست‌ونهم این مانورها ادامه پیدا کند.

وی افزود: در این مانورها برای شبیه‌سازی شعبه، رأی‌گیری انجام می‌شود که در آن دستگاه احراز هویت روشن می‌شود و رأی دهنده صوری رأی می‌دهد سپس سیگنال شعبه، کارآمدی دستگاه و پاسخگویی سامانه را کنترل می‌کند و به نوعی سامانه زیر بار برده می‌شود تا امکان ارتباط دستگاه با مرکز را شبیه‌سازی کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: همچنین تعداد دستگاه‌ها را به‌تدریج در سه مرحله به صورت آزمایشی افزایش می‌دهیم به این معنا که حجم بار را بالا می‌بریم تا بتوانیم به یک آزمایش جامع برسیم تا اگر با نواقصی در حوزه‌های انتخابیه روبه‌رو شدیم، آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم و در نهایت بتوانیم فرایند رأی‌گیری را با کمترین آسیب اجرا کنیم.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که در کدام شعب رأی‌گیری آزمایشی انجام می‌شود؟، گفت: در هر مرحله از آزمایش، تعداد شعب را افزایش می‌دهیم تا به‌تدریج به تمام شعبی که سامانه را در آن‌ها تعریف کرده‌ایم، برسیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 725443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.