۱۱ هزار کودک یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ۱۱ هزار نفر کودک یتیم و محسنین در سطح استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رضا طوسی امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه پویش مشق مهربانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۷۵ هزار خانوار که بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان هستند.

وی افزود: در مجموع ۱۶ درصد از خانوارهای سطح استان و ۱۰ درصد از جمعیت کل استان تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: ۳۳ هزار خانوار که حدود ۴۴ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، سرپرستی خانوار را زنان برعهده دارند.

طوسی اضافه کرد: ۲۳ هزار دانش‌آموز، یک هزار و ۵۶۰ نفر دانشجو و ۴۵۲ نفر نخبه شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی نیز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

وی با اشاره به قبولی ۱۱ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در رشته پزشکی، تصریح کرد: ۸۵۳ نفر از مددجویان تحت پوشش استان سال گذشته در آزمون سراسری شرکت کردند که ۱۵۸ نفر از آنها به دانشگاه راه یافتند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از ایتام و محسنین سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: در سنوات گذشته ۱۸ هزار نفر حامی برای ایتام و محسنین جذب شده است که ماهیانه، مناسبتی یا دوره‌ای کمک‌هایی را به صورت مستقیم برای آنها واریز می‌کنند.

طوسی از تخصیص ۸۷ درصدی منابع کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: برای ۳۵ سرفصل کاری و ۹۴ فعالیت، بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

وی افزود: امسال نیز طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، قرض ماندگار و پویش عید مهربانی در استان اجرا می‌شود که نیازمند همکاری ادارات، دانش‌آموزان متمکن، خیران، اصناف، کسبه و بازاریان هستیم.

کد خبر 725441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.