تنش آبی در ۲۰شهر و ۲۱۳ روستای مازندران

مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای این استان گفت: برای این منظور ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که در حال حاضر پروژه‌های بسیاری در راستای رفع تنش آبی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بهزاد برارزاده، صبح امروز_ یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شرکت آبفای این استان در دولت مردمی از حفر ۱۱۲ حلقه چاه با ۱۸۷۵ متر مکعب با افزایش آبدهی بهسازی خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۱۰ حلقه چاه پیزومتری با دبی ۲۲۳ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شهرهای استان اضافه شد.

این مسئول با اشاره به تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای این استان یادآور شد: برای این منظور ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که در حال حاضر پروژه‌های بسیاری در راستای رفع تنش آبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون در مازندران ۴۶ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب با ۲۵ واحد ایستگاه پمپاژ در این دولت احداث شده است، افزود: در حوزه آب‌رسانی روستایی، عملیات آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شد که از این محل آب‌رسانی به ۲۰۰ روستا با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در مازندران در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به فعالیت خیرین آب‌رسان در این استان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰۰ کیلومتر لوله از خیرین برای آب‌رسانی به ۱۷۰ روستا دریافت شد که با کمک این خیرین طی سال گذشته ۸۴ روستا و ۶۰ روستا در سال‌جاری به مرحله بهره‌برداری رسید.

برارزاده از تخصیص اعتبارات حوزه‌های مختلف برای آب‌رسانی به شهرها و روستاهای مازندران خبر داد و گفت: از حوزه اجتماعی نفت ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آب‌رسانی به شرق استان و شهر محمودآباد، همچنین ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل بنیاد برکت در دو مرحله برای ارائه خدمات به مردم روستاهای استان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای آب‌رسانی به روستاهای میاندرود و تنکابن نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل بنیاد مستضعفین اختصاص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش افزایش اعتبارات این شرکت از یک‌هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان در سال‌های ۹۹-۹۷ به سه هزار و ۱۶ میلیارد تومان در سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۰ دست پیدا کرده است.

کد خبر 725433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.