۴۳ درصد مدارس قزوین نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۴۳ درصد مدارس استان به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

ابراهیم سعادت‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به وضعیت مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی، اظهار کرد: از کل مدارس موجود در استان قزوین ۴۳ درصد آنها استان به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیران مدرسه‌ساز در بازسازی، بهسازی، تجهیز و نوسازی مدارس استان، افزود: در سال جاری خیران مدرسه‌ساز در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس استان کمک کردند که این رقم در قیاس با ۲ سال پیش ۲۷۵ درصد رشد کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به افتتاح ۲۰ مدرسه در دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان قزوین در حال حاضر ۰.۶ متر از سرانه معدل کشوری و همچنین ۳.۴ متر از میزان استاندارد پایین‌تر است.

سعادت‌فر با بیان اینکه کمترین سرانه فضای آموزشی در استان مربوط به شهرستان البرز است، ادامه داد: علت این موضوع هم قرار داشتن شهر جدید مهرگان در این شهرستان است که در این شهر جدید کمبود ۳۳ مدرسه احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در شهر جدید مهرگان صفر است و به همین خاطر باید در زمینه ساخت سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان و همچنین فضاهای فرهنگی مانند پژوهش‌سرا و دارالقرآن اقدام جدی کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین از گازرسانی به مدارس نواحی الموت و طارم سفلی خبر داد و گفت: این مدارس تا خردادماه سال ۱۴۰۳ مورد استانداردسازی فضای آموزشی به ویژه از نظر تجهیزات قرار می‌گیرند.

سعادت‌فر تعداد مدارس کانکسی استان قزوین با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز را هشت باب مدرسه عنوان کرد و افزود: این مدارس به زودی با احداث مدارس استاندارد و در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهند شد.

کد خبر 725429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.