تولید ۸۹ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۸۹ هزار تن تخم‌مرغ در این استان طی ۱۰ ماه سال جاری در استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تولید ۸۹ هزار تن تخم‌مرغ در این استان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در واحدهای پرورش طیور این استان طی ۱۰ ماهه گذشته ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری ۸۹ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده و رشد ۲۳ درصدی داشته است، همچنین دی سال جاری ۸۵۰۰ تن تخم‌مرغ در این استان تولید شده است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید شود، ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ واحد مرغ تخم‌گذار در استان فعال است که ظرفیت تولید آن‌ها ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است و شهرستان آبیک بیشترین میزان تولید تخم‌مرغ در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

عطایی از انتخاب قزوین به عنوان پایلوت اجرای خدمات قابل ارائه بانک تجارت در کشور خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و بانک تجارت در راستای خدمات قابل ارائه توسط بانک، استان قزوین به عنوان پایلوت در زمینه اجرای این طرح انتخاب شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را رضایتمندی کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی و در نهایت کشاورزان استان دانست و گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه زمینه دریافت تسهیلات برای خرید نهاده‌های کشاورزی و استفاده کشاورزان از تسهیلات برای خرید نهاده‌ها و ادوات کشاورزی میسر خواهد شد.

کد خبر 725422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.