جنگ بزرگ برای حضور در فینال

تیم ملی فوتبال ایران باید در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با قطرِ میزبان و مدافع عنوان قهرمانی بازی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های باقی‌مانده مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا روز گذشته _شنبه چهاردهم بهمن_ پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با از پیش‌رو برداشتن ژاپن و ازبکستان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و باید در مرحله نیمه‌نهایی و پیش از پایانی یک جدال حساس و نفس‌گیر را با یکدیگر برگزار کنند.

جنگ بزرگ برای حضور در فینال

نحوه صعود شاگردان ژنرال به نیمه‌نهایی قاره کهن

تیم‌های فوتبال ژاپن و ایران عصر امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا رودرروی هم قرار گرفتند. این دیدار مهم در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی دوحه و به قضاوت مانینگ از چین برگزار شد. ایران که مهدی طارمی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداشت با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضائیان بازی را شروع کرد.

دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند تا اینکه در دقیقه ۲۸ و بعد از تعلل دفاع ایران موریتا موفق شد دروازه بیرانوند را باز کند و سامورایی‌ها با یک گل پیش بیفتند و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. در نیمه دوم، بازیکنان ایران به تلاش خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه ۵۵ بازی، پاس رو به جلوی رامین رضائیان به پشت محوطه جریمه، سردار آزمون را صاحب توپ کرد. آزمون نیز با یک چرخش و پاس در عمق استثنایی توپ را محمد محبی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه ژاپن را باز کند و گل تساوی را بزند.

جنگ بزرگ برای حضور در فینال

در ادامه بازی باز هم بازیکنان تیم ایران صاحب موقعیت شدند و در دقیقه ۶۳ یک پاس بلند به پشت مدافعان ژاپن، آزمون صاحب توپ کرد و با استفاده از این موقعیت جدی وارد محوطه جریمه ژاپن شد که شوت محکم او به زاویه مخالف تبدیل به گل شد، اما آفساید میلی‌متری این مهاجم ایران با کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد.

در نهایت در وقت‌های اضافی نیمه دوم، علیرضا جهانبخش توانست در دقیقه ششم وقت‌های اضافی، گل دوم و گل پیروزی ایران را به ثمر برساند. این گل، حاصل پنالتی به دست آمده برای ایران به‌خاطر خطای بازیکن ژاپنی روی کنعانی‌زادگان بود که علیرضا جهانبخش با یک ضربه محکم سمت راست دروازه حریف را نشانه رفت و توپ را در قعر دروازه سوزوکی جا داد.

قطر به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی حریف ایران شد

در آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۱۹ تیم‌های ملی فوتبال قطر و ازبکستان با قضاوت کیم هی از کره‌جنوبی در ورزشگاه البیت دوحه به مصاف هم رفتند. دو تیم در حالی برابر هم به میدان رفتند که قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با شکست فلسطین و ازبکستان با پیروزی برابر تایلند به یک‌چهارم نهایی رسیده بودند.

مسابقه با بازی رو به جلو و تهاجمی‌تر قطر آغاز شد و فشار تیم میزبان سبب شد تا اوتکر یوسوپف در دقیقه ۲۷ دروازه خودی را باز کند و عنابی‌ها یک بر صفر جلو بیفتند و نیمه اول با همین تک‌گل به سود قطر به پایان رسید. در شروع نیمه دوم، تلاش ازبکستان برای جبران گل خورده بیشتر شد و اودیلون خامروبکوف در دقیقه ۵۹ توانست گل مساوی را وارد دروازه قطر کند و نتیجه این دیدار یک بر یک مساوی شود.

جنگ بزرگ برای حضور در فینال

نتیجه یک بر یک تا پایان ۹۰ دقیقه بدون تغییر باقی ماند تا کار برای تعیین تیم برنده به وقت‌های اضافه کشیده شود. در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای هم به با وجود تلاش دو تیم، توپی از خط دروازه عبور نکرد تا ضربات پنالتی تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی را مشخص کند. قطر در ضربات پنالتی توانست با نتیجه سه بر دو و در مجموع چهار بر سه ازبکستان را شکست دهد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

با صعود قطر به نیمه‌نهایی، پرونده مرحله یک‌چهارم نهایی بسته شد و طبق برنامه در مرحله نیمه‌نهایی روز سه‌شنبه، هفدهم بهمن کره‌جنوبی و اردن از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند و در دومین بازی این مرحله روز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر مقابل هم قرار می‌گیرند تا تکلیف دو تیم صعودکننده به فینال جام ملت‌های آسیا در بیست‌ویکم بهمن مشخص شود.

کره‌جنوبی یا اردن؟ کدام‌یک حریف ایران در فینال می‌شوند

تیم‌های ملی استرالیا و کره‌جنوبی از ساعت ۱۹ روز گذشته در دومین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و در ورزشگاه الجنوب الخور به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان یورگن کلینزمن با نتیجه دو بر یک پیروز شدند و جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها را کسب کردند؛ این نتیجه در حالی رقم خورد که کره‌ای‌ها تا پایان ۹۰ دقیقه با یک گل از حریف خود عقب بودند، اما در دقیقه ۶+۹۰ با خطای پنالتی روی سون به گل تساوی دست یافتند.

جنگ بزرگ برای حضور در فینال

همچنین اردنی‌ها پس از پیروزی دراماتیک مقابل تیم ملی عراق، تاجیکستان را هم از سد راه برداشتند و به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسیدند. اتفاقی که برای نخستین‌بار در تاریخ برای آن‌ها رخ می‌دهد. این تیم تا اینجای رقابت‌ها آمار خوب ۱۰ گل زده را ثبت کرده و دارای یکی از بهترین خط حملات است. شاگردان عموته با توجه به نتایجشان در دوره‌های قبلی مسابقات، دست به کار بزرگی زده‌اند.

تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره جنوبی در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه، هفدهم بهمن در ورزشگاه احمد بن‌علی الریان به مصاف هم خواهند رفت و پیروز این دیدار باید با ایران یا قطر در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ بازی کند و برای قهرمانی بجنگد.

کد خبر 725337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.