اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی برای رسیدگی به درختان کهنسال در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه درخت مهم‌ترین عامل توسعه پایدار محیط زیست به‌شمار می‌رود، گفت: عملیات حفر چال کودها در ابعاد یک در یک با اولویت درختان کهنسال در عرصه‌های فضای سبز این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در اطراف ۱۶ هزار اصله درخت کهنسال سطح در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان عملیات بهبود بخشیدن کیفی خاک و هرس درختان منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهبود بخشیدن کیفی خاک در حال انجام است، افزود: در واحد فضای سبز منطقه ۵ شهرداری اصفهان عملیات حفر چال کودها به ابعاد یک در یک با اولویت درختان کهنسال در عرصه‌های فضای سبز منطقه در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات کند و کوب و دادن کود آلی در تمام رفیوژها، تشتک‌ها و سطح آبخور پرچین‌ها و عملیات کود و ماسه‌دهی و کود شیمیایی برای چمن‌ها در پارک‌های حاشیه‌ای رودخانه در این فصل از سال انجام می‌شود.

کارگر تصریح کرد: در این پروژه، تعویض خاک غیرحاصلخیز و رفع موانع رشد گیاه در این حفره‌ها، چاله‌های ایجاد شده با بستر غنی شده تعویض می‌شود.

وی با اعلام اینکه درخت مهم‌ترین عامل توسعه پایدار محیط زیست به‌شمار می‌رود، گفت: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در اطراف ۱۶ هزار اصله درخت کهنسال سطح منطقه در حال انجام است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان اضافه کرد: با تلاش واحد فضای سبز منطقه با توجه به محدودیت حفر چالکود ۱۰۰۰ (گود) در سطح چمن اطراف درختان، ایجاد حفره‌های تغذیه‌ای با بهره‌گیری از دستگاه دریل هول با همان ردیف اعتبار در دست اقدام است.

کد خبر 725297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.