راه‌اندازی بوستان فرهنگ و هنر برای حل مشکلات اقتصادی هنرمندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای خرید آثار هنری هنرمندان این استان با صندوق اعتباری هنر و شرکت‌های خصوصی پیگیری‌های صورت گرفته است و بوستان فرهنگ و هنر برای حل مشکلات اقتصادی هنرمندان با همراهی هنرمندان استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی، امروز _ شنبه چهاردهم بهمن_ در آئین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی جشنواره فجر استان در نگارخانه شهید شهرانی اظهار کرد: هنر باید نقش خود را در گره‌گشایی مسائل اجتماعی پیدا کند؛ مسائل اجتماعی مختلف از جمله جوانی جمعیت، امیدآفرینی و ایجاد نشاط جز با توجه به نقش هنر در پرداختن به این موضوعات حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هنر برای شکوفای اقتصاد خود هم باید تعامل خود را با اجتماع بیشتر از پیش کند، افزود: به انجمن‌های هنری که نقشه‌راهی در زمینه حل مشکلات اجتماعی دارند اعتبارت ویژه‌ای پرداخت خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای خرید آثار هنری هنرمندان چهارمحال و بختیاری با صندوق اعتباری هنر و شرکت‌های خصوصی پیگیری‌های صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بوستان فرهنگ و هنر برای حل مشکلات اقتصادی هنرمندان با همراهی هنرمندان استان ایجاد خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: شهرستان‌ها در ایام دهه فجر یک روز همه ظرفیت‌های هنری خود را در مرکز شهرستان جمع‌آوری می‌کنند و برنامه‌های متنوعی را در این روز اجرا می‌کنند.

راه‌اندازی بوستان فرهنگ و هنر برای حل مشکلات اقتصادی هنرمندان

شرکت ۶۰ اثر تجسمی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر چهارمحال و بختیاری

حبیب نجفی، دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از ایجاد این نمایشگاه پاسداشت هنرمندان و دیدن آثار هنری آن‌هاست و آثار ۱۰ هنرمند بزرگ استان در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: ۶۰ اثر تجسمی در زمینه عکاسی، خط، پوستر و نقاشی تا ۲۲ بهمن در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد به نمایش گذاشته خواهند شد.

نجفی اضافه کرد: کیخسرو زمانی در رشته نقاشی و خط، قنبر بلالی و خدابخش چمن در رشته خوشنویسی، احمد تاجی و مریم آل‌مؤمن در رشته عکاسی، امین ایزدی‌فر در رشته نقاشی، مریم شاکری در رشته نگارگری، سمیه حیدری در رشته تصویرسازی، حجت پولادی و مهدی رفیعی در طراحی پوستر در این جشنواره شرکت کردند.

کد خبر 725242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.