۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
دومین علت مرگ قزوینی‌ها چیست؟

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر سرطان‌ دومین علت مرگ‌و میر در استان قزوین است و هر سال بیش از ۱۸۰۰ نفر در این استان به سرطان مبتلا می‌شوند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه سرطان دومین علت مرگ‌ومیر در استان قزوین است، اظهار کرد: در حال حاضر همانند کشور سرطان‌ها دومین علت مرگ‌و میر در استان قزوین هستند.

وی افزود: طبق آمار کشوری تعداد موارد جدید سالانه سرطان در ایران حدود ۱۴۲ هزار مورد هستند و این آمار در استان قزوین سالانه بیش از ۱۸۰۰ مورد است. در ضمن ۵۲ درصد مبتلایان مرد و ۴۸ درصد بانوان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین شایع‌ترین سرطان در استان را به ترتیب پستان، روده بزرگ، پوست، معده، پروستات و تیروئید دانست و خاطرنشان کرد: افزایش امید به زندگی و افزایش تعداد سالمندان، تغییر شیوه زندگی مانند افزایش مصرف دخانیات، کم تحرکی، مصرف غذای چرب و پُرکالری و همچنین افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی را از مهم‌ترین دلایل افزایش بروز سرطان در ایران و جهان دانست.

دیده‌بان با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش طول عمر و پاسخ نگرفتن از درمان در بیماران مبتلا به سرطان، تشخیص ندادن به موقع این بیماری است، ادامه داد: آشنایی مردم با علائم هشداردهنده سرطان می‌تواند در تشخیص زودهنگام آن و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان تأثیر بگذارد.

کد خبر 725218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.