سرای تجاری مشترک مازندران و منگستائو راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: استان منگستائو آمادگی ایجاد سرای تجاری اتاق بازرگانی مازندران در اوکتاویو و متقابلا سرای تجاری منگستائو در مازندران را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور، امروز_ شنبه چهاردهم بهمن_ در نشست مشترک اتاق بازرگانی مازندران و هیئت تجاری قزاقستان در ساری با اشاره به ایجاد تسهیل‌گری و رفع موانع گمرکی بین دو استان منگستائو و مازندران از آمادگی بر راه‌اندازی نمایشگاه مشترک از ظرفیت‌های دو استان خبر داد و گفت: همکاری‌های بندری و حمل‌ونقل دریایی سه بندر امیرآباد، فریدون‌کنار و نوشهر استان مازندران با بندر اوکتاویوی قزاقستان مورد تاکید دو طرف قرار دارد.

وی افزود: همین‌طور ادامه این حمل‌ونقل دریایی به طور ریلی برای تحقق کریدور شمال به جنوب و اتصال از طریق بندر اوکتاویو به کشور چین از برنامه‌های این دو استان است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه استان منگستائو آمادگی ایجاد سرای تجاری اتاق بازرگانی مازندران در اوکتاویو و متقابلاً سرای تجاری منگستائو در مازندران را دارد، گفت: منگستائو آمادگی کامل برای رفع گره‌ها و مشکلات بخش خصوصی بین دو استان و تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز قزاقستان چون مرکبات، کیوی، فراورده‌های لبنی و سایر نیازهای محصولات مازندران را به صورت دوطرفه دارد.

خیریان‌پور با بیان اینکه مازندران با این روابط دوطرفه می‌تواند به واردات گوشت قرمز از این استان اقدام کند با تاکید بر برگزاری جلسات خصوصی دو استان به صورت غیرحضوری عنوان کرد: در این استان آمادگی پذیرش فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مازندران را داریم و از حضور هیئت گردشگری، تجاری اقتصادی این استان استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 725217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.