مد جدید فعالان آب‌وهوایی؛ پنچر کردن شاسی‌بلندها در برلین

مالکان خودروهای شاسی‌بلند که در مناطق ثروتمندنشین برلین زندگی می‌کنند، نگرانی جدیدی دارند؛ از اوایل این هفته ادارات پلیس این شهر شکایات بسیاری از پنچری لاستیک‌ها را دریافت کردند که توسط فعالان محیط زیستی انجام شده بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فعالان محیط زیست در آلمان به‌تازگی اقدام به پنچر کردن خودروهای شاسی‌بلند کردند زیرا باور دارند که این نوع خودروها عامل بدتر شدن و تغییرات آب‌وهوا هستند، این در حالی است که اغلب این خودروها الکتریکی یا هیبریدی هستند.

این اقدام‌های خرابکارانه یک عمل سیاسی محسوب می‌شود که توسط یک سازمان فعال با نام «لاستیک‌های پنچر برای آینده» انجام شده است. این گروه مسئولیت پنچری‌ها را با گذاشتن پیام روی هر یک از خودروها بر عهده گرفت.

مد جدید فعالان آب‌وهوایی؛ پنچر کردن شاسی‌بلندها در برلین

روی یادداشت‌ها این متن نوشته شده است: «در حالی که به شما اجازه داده می‌شود هر چقدر که دوست دارید CO2 در هوا منتشر کنید، تغییرات آب‌وهوایی شدید روز به روز میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.»

این متون همچنین اولاف شولز، صدراعظم آلمان را به دلیل ناکامی در ایجاد یک انقلاب ترافیکی سرزنش می‌کند که تمرکزها را از خودروهای شخصی دور کرده است.

خودروهای SUV به دلیل تولید آلاینده‌های زیاد (در صورت تأمین انرژی از سوخت‌های فسیلی) و همچنین به دلیل وزنشان، برای محیط زیست مضر هستند. اندازه بزرگ آن‌ها هنگام ترمز گرفتن موجب می‌شود که ذرات گرد و غبار بیشتری ایجاد شود. به علاوه این خودروها فضای شهری بیشتری را در خیابان‌ها و پارکینگ‌ها اشغال می‌کنند. این فعالان که اکنون در استرالیا نیز چنین اقدامات مشابهی را انجام می‌دهند، سعی دارند که با پنچر کردن لاستیک‌ها، مردم را از خرید چنین خودروهایی منصرف کنند. پنچرکنندگان تایر تأیید می‌کنند که این اقدامی تلافی‌جویانه برای نشان دادن همبستگی با سازمانی است که علیه سوخت‌های فسیلی مبارزه می‌کند.

مد جدید فعالان آب‌وهوایی؛ پنچر کردن شاسی‌بلندها در برلین

کد خبر 725208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.