برپایی نمایشگاه عرضه کالا باعث ایجاد رقابت در بازار می‌شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان، گفت: برپایی نمایشگاه عرضه کالا باعث ایجاد رقابت در بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدامیرتیمور موسویان، امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی برخی نمایشگاه‌ها در سطح استان، اظهار کرد: نمایشگاه‌های متعددی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری، ۲۴ عنوان نمایشگاه را در سطح استان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد مصوب کرده‌است، افزود: این نمایشگاه‌ها شامل سوغات، صنایع‌دستی، هدایا، گل و گیاه و سایر عنوان‌های مختلف است که در تمام شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنار این‌ها نمایشگاه‌های سطح عرضه پاییزه، بهاره، یلدا و ضیافت که در ساختار تصمیم‌سازی اتاق اصناف است، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احتمال نارضایتی برخی از بازاریان از برپایی نمایشگاه، تصریح کرد: یکی از فلسفه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و به ویژه قانون رقابت، ارتقا نظام مالی و قانون تسهیل و رفع موانع تولید رقابت است.

موسویان خاطرنشان کرد: تا رقابت در بازار نباشد، کسی نمی‌تواند آن فلسفه اقتصادی خود را نشان دهد، این رقابت طبیعی است.

وی افزود: وقتی عرضه در سطح بازار زیاد دیده می‌شود، قیمت کاهش پیدا می‌کند و التهاب نیز از بین می‌رود و این طبیعی است که یک مقطعی احساس التهاب کاذب در بازار وجود داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید عده‌ای از خود بازار این احساس را داشته باشند که نمایشگاه‌ها قیمت‌ها را تعدیل می‌کنند، گفت: در این مدت نمایشگاه‌ها خود به خود اثر روانی در کف بازار ایجاد می‌کنند، زیرا خریداران از نمایشگاه به امید یک خرید با قیمت پایین‌تر از بازار به آنجا مراجعه می‌کنند، باید نظارت بر قیمت کالا در نمایشگاه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به ایجاد طرح‌های نظارتی در بازار استان، افزود: در ایام پایان سال نیز طرح ویژه نظارت نوروزی در بازار کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از ظرفیت تیم‌های بازرسی ادارات، همکار و گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی که در این گشت‌ها نیز ایجاد قاضی شعب سیار، نماینده استاندارد، بهداشت و بسیج اصناف نیز حضور دارند، دایر می‌شود.

موسویان با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم اسفند آغاز و تا بعد از پانزدهم فروردین نیز ادامه دارد، تصریح کرد: تشدید بازرسی‌ها در ایام عید که با ماه رمضان تقارن پیدا کرد، انجام و نمایشگاه‌های بهاره و طرح ضیافت نیز در این ایام دایر می‌شود.

کد خبر 725200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.