افتتاح هزار و ۸۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی دهه فجر گفت: برای هزار و ۸۲۷ پروژه افتتاحی در مجموع ۱۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه یا سرمایه‌گذاری شده و ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیز با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۵۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، یاسر رهبردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای توسعه آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در راستای توسعه استان شکل گرفته است، انجام سفرهای شهرستانی از سوی استاندار آذربایجان‌غربی بوده که تاکنون ۲۰ شهرستان سفر انجام شده است.

وی افزود: هزار و ۸۲۶ مصوبه در راستای توسعه استان در سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی داشته‌ایم که در راستای پیگیری مصوبات قبلی و بازدید از پروژه‌های عمرانی ۱۰۱ سفر انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در طی این سفرها ۱۵۲۶ مصوبه عمرانی و ۳۰۰ مصوبه اقتصادی داشتیم و همچنین از ۳۰۴ روستا طی سفرهای شهرستانی بازدید انجام شده تا مشکلاتشان احصا شود.

رهبردین با بیان اینکه در سال‌جاری با تخصیص اعتبارات مناسب، طرح‌های ملی و استانی از سرعت پیشرفت بسیار خوبی برخوردار هستند، ادامه داد: در دهه فجر سال‌جاری هزار و ۹۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان بهره برداری، افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در خصوص پروژه‌های در دست افتتاح یادآور شد: برای هزار و ۸۲۷ پروژه افتتاحی در مجموع ۱۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه یا سرمایه‌گذاری شده و ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیز با اعتبار و سرمایه گذاری ۹ هزار و ۵۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

رهبردین با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در آذربایجان غربی تصریح کرد: از شهریور تا بهمن ۱۴۰۲ در ۱۰۰ روستا با ۲۵۰ میلیارد تومان توسعه پوشش شبکه اینترنت را داشته‌ایم که این میزان از ابتدای دولت سیزدهم به ۴۱۲ روستا می‌رسد.

وی ادامه داد: در طول این مدت ۸۲ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان و همچنین ۲۵ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر راه اصلی با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان احداث شده است.

رهبردین با بیان اینکه با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی و پیگیری‌های وی از جنوب تا شمال استان کارگاه‌های راهسازی دایر است، تصریح کرد: در دهه فجر سال‌جاری ۱۴۳ روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و این در حالی است که از ابتدای دولت سیزدهم در استان به ۵۶۲ روستا گازرسانی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۴ درصد جمعیت استان در روستا زندگی می‌کنند، گفت: در شیلات، دامداری، زراعت و باغبانی جز پنج استان برتر کشور هستیم و در دهه فجر سال‌جاری ۵۲ روستا از نعمت آب پایدار برخوردار خواهند شد.

رهبردین افتتاح ۱۸۸ کلاس درس با ۳۰۳ میلیارد تومان اعتبار، ۶۴ طرح هادی، ۱۳ سالن سرپوشیده و ۲۰ واحد بهداشتی و درمانی را نیز از جمله دیگر طرح‌هایی معرفی کرد که در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر 725199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.