اهدای ۵۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از اهدای ۵۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، غلامعلی ملامهدی صبح امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۷۹ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار خانواده با ۱۴۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری، در مجموع ۶۷۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون بیش از ۶۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۲ میلیارد تومان به نوعروسان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری نیز ۱۰۰ سری جهیزیه با هم‌افزایی سپاه عاشورا، ۲۴۰ سری جهیزیه با همکاری مراکز نیکوکاری، همچنین ۲۰۰ سری جهیزیه توسط کمیته امداد به مناسبت عید مبعث به نوعروسان اهدا خواهد شد.

ملامهدی اضافه کرد: ۱۷۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که سعی می‌شود تا نیمه شعبان سال جاری به تمام متقاضیان و نوعروسان جهیزیه اعطا شود.

وی با اشاره به به وام کارگشایی و رهن مسکن مددجویان، ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ضروری حمایت و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۱۸۰۰ دستگاه لوازم ضروری خانگی به مددجویان اهدا شد و به ۶۰۰ خانواده انشعاب رایگان برق، گاز و آب اهدا شده است.

ملامهدی با بیان اینکه به ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ویژه درمانی با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان ارائه شده است، ادامه داد: به ۱۵۰۰ نفر از بیماران صعب‌العلاج با اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۵۰ نفر توسط کمیته امداد استان با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیمه روستایی شده‌اند، گفت: ۱۹۰۰ نفر از زنان بی‌سرپرست با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمه اجتماعی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی افزود: هزار واحد مسکن تا پایان سال به نیازمندان تحویل خواهد شد؛ همچنین منزل مسکونی دو هزار خانوار تعمیرات اساسی صورت گرفته است.

ملامهدی با بیان اینکه که حدود ۲۰ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۰ نفر دانش‌آموز نخبه هستند؛ سال جاری نیز قبولی در کنکور نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته است و ۶۸۰ نفر قبولی کنکور وجود دارد؛ از این تعداد چهار نفر رتبه زیر هزار کسب کردند.

کد خبر 725150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.