بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است

وزیر نیرو گفت: مجموع سرمایه گذاری در بخش برق ۷۵۷ هزار میلیارد تومان بود،البته در این عدد نیروگاه های تجدید پذیر نیست.

به گزارش خبر گزاری ایمنا، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری در بخش برق و تنها پروژه‌های که در مدیرت و اجرا خود وزارت نیرو بوده است بالغ بر ۷۵۷ هزار میلیارد تومان در این حوزه تعریف شد که بیشتر آن در زمینه احداث نیروگاه بوده است، که در عدد ارائه شده نیروگاه‌های تجدید پذیر وجود ندارد و ۲۰ هزار مگاوات نیرو حرارت بعلاوه توسعه شبکه پست‌ها و اقدامات در بخش فوق توزیع و توزیع شبکه برق آمده است.

وی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه هدف گذاری شده است و در بخش آب ۳۶۲ هزار میلیارد تومان و در مجموع ۱,۲۲۴ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۳۰ میلیارد یورو پروژه هدف‌گذاری شده است.

وزیر نیرو افزود: از مجموع این پروژه‌ها بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از آن‌ها به مرحله بهره برداری رسیده است، که تمامی آنها به ارزش روز هستند و امروز به بهره برداری رسیده و به مدار خدمت‌رسانی به مردم کشور وارد شده‌اند.

محرابیان در ادامه گفت :۸۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌های هستند که باید تا پایان دولت به مرحله بهره برداری برسانیم، و عمده آنها در مرحله بالای از پیشرفت قرار دارند و بیشتر پیشرفت آن‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و صور مداوم تعدادی از آنها به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر 725136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.