افزایش ۲.۵ برابری جرایم ماده ۱۰۰ در  سال آینده

شهردار ارومیه گفت: جرایم ماده ۱۰۰ در سال آینده نسبت به سال ۱۴۰۲ با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شده است و افزایشی بین دو تا دوونیم برابر را شاهد خواهیم بود و همچنین جرایم حذف پارکینگ تا پنج برابر نسبت به سال‌جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده در برنامه رادیویی زنده شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: لایحه بها عوارض و خدمات در شورای شهر تصویب شده و مراحل بعدی را طی می‌کند و در این لایحه بر اساس عدالت عمل شده است.

وی افزود: بر اساس مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تورم برای سال ۱۴۰۳، ۴۷ درصد اعلام شد که شورای شهر و شهرداری ارومیه بین ۳۰ تا ۳۵ درصد تورم در افزایش تعرفه‌ها را در نظر گرفتند که رقمی پایین‌تر از میزان اعلامی دولت است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه برخی افزایش قیمت‌ها در اختیار شهرداری نبوده و تابع تصمیم گیری‌های کلان است، گفت: جرایم ماده ۱۰۰ نسبت به سال ۱۴۰۲ در سال ۱۴۰۳ با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شده است و افزایشی بین دو تا ۲.۵ برابر را شاهد خواهیم بود و همچنین جرایم حذف پارکینگ تا پنج برابر نسبت به سال‌جاری افزایش پیدا خواهد کرد و سازندگان مسکن را دعوت می‌کنیم تا پایان سال‌جاری نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های خود اقدام کنند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در خصوص عوارض شهرداری ارومیه اگر شهروندان نسبت به پرداخت نقدی عوارض خود اقدام کنند، ۲۵ درصد تخفیف شامل حالشان خواهد شد و این تخفیف صرفاً شامل عوارض است و جرایم را شامل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر به صورت نقدی پرداخت نشود، این امکان وجود دارد که عوارض به صورت یک سوم نقدی و مابقی در ۳۶ ماه به صورت اقساط پرداخت شود.

مهدی‌زاده در خصوص خدمات‌رسانی به منطقه فاز دوم شهرک امیریه عنوان کرد: در طرح میانکار طرح جامع شهر ارومیه این منطقه وارد محدوده شهری شده است و هم اکنون اکیپی به صورت تخصصی در حال بررسی محدوده‌های الحاقی شهر به ارومیه هستند.

شهردار ارومیه اظهار کرد: باید با تعیین کاربری‌ها در محدوده‌های الحاقی به شهر نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام شود و در کمتر از یک ماه این مسائل جمع‌بندی خواهد شد.

مهدی‌زاده در خصوص اراضی ارتش در داخل محدوده شهری افزود: ارتش باید این اراضی را تخلیه کند و به عنوان فضای شهری تحویل میراث فرهنگی و شهرداری دهد و اگر ضلع جنوبی خیابان شهید سردار سلیمانی را تحویل شود، مدیریت شهری در کمترین زمان نسبت به پیگیری طرح‌های خود در این اراضی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 725131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.