آمار تصادفات شهری در قم نگران‌کننده است

استاندار قم گفت: آمار تصادفات شهری در قم بالا و غیرقابل قبول است که منجر به بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم و به نقل از پایگاه خبری استانداری قم، سیدمحمد آقامیری در نشست مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم اظهار کرد: سوانح رانندگی از چالش‌های اجتماعی است که بروز آنها علاوه بر ایجاد معلولیت‌های مختلف، در تبدیل یک خانواده توانمند و خود اتکا به یک عنصر نیازمند حمایت تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: طبق برخی از برآوردها افزون بر ۷۰ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در قم را مردان تشکیل می‌دهند که فوت آنان به عنوان سرپرست خانوار، چالش‌های اساسی برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: فرهنگ و راهنمایی و رانندگی باید از همان دوران کودکی به‌خصوص در مدارس و بین نسل جدید جامعه نهادینه شود، چرا که تأثیر آموزش در این سنین قابل مقایسه با دوران بزرگسالی نیست.

آقامیری با بیان رعایت مقررات ترافیکی یک موضوع کاملاً فرهنگی است، تاکید کرد: در کشورهای دیگر شاهد سخت‌گیری‌هایی در وضع قوانین بازدارنده در کنار اقدامات فرهنگی هستیم که نتیجه آن به کاهش سوانح رانندگی منجر شده است.

وی با اشاره به لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز ادامه داد: ۱۸ نقطه حادثه‌خیز استان قم طبق مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور به قم باید ایمن‌سازی می‌شد که تاکنون ۱۷ نقطه ایمن‌سازی شده است.

استاندار قم افزود: همچنین در قالب سفر به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، رفع نقاط حادثه‌خیز در کنار سایر چالش‌های موجود، مورد رصد و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر قم ارتقا پیدا کند

در ادامه این نشست سردار حسین تیموری، رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه میزان اعمال قانون و مقررات در برابر رانندگان متخلف کمتر از حجم واقعی این قبیل تخلفات است، گفت: برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی باید هزینه ریالی و منطقی جرم و قطعیت در اجرای مجازات، به صورت جدی توسط دستگاه‌های متولی در رده‌های استانی انجام گیرد.

وی افزود: ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر قم اندک است و نیروهای راهور با مشکلاتی همراه هستند و از شهرداری قم انتظار می‌رود نسبت به افزایش این ایستگاه‌ها تعامل کافی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در حوزه راه‌های برون‌شهری نیز احداث چند پاسگاه جدید در دستور کار پلیس راهور استان قم قرار خواهد گرفت تا خلأهای موجود برطرف شود.

تیموری با تاکید بر آمار قابل توجه تصادفات در محورهای روستایی عنوان کرد: ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز روستایی با استفاده از ظرفیت دهیاری و مردم محلی در استان قم نیز باید به موازات کشور اجرایی شود.

کد خبر 725101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.