اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فراهم شدن امکان اکران فیلم‌های راه پیدا کرده به بخش‌های مختلف چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی با اشاره به اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان کرمان اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و با هدف آشتی مردم با سینما هم‌زمان با برگزاری این جشنواره همچون سال‌های گذشته و به همت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور محقق شده است.

وی برگزاری جشنواره فیلم فجر در کرمان را فرصت مناسبی برای مردم فرهنگ دوست کرمان برای تماشای جدیدترین تولیدات سینمایی کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل شرایط فنی و اقتضائات مختص این هنر و همچنین محدودیت‌های عرضه فیلم در کشور، در بسیاری موارد آثار تولیدی امکان نمایش در همه استان‌ها را پیدا نمی‌کنند و برگزاری جشنواره سبب می‌شود این امکان به صورت یکپارچه در همه نقاط کشور به ویژه کرمان که ظرفیت‌های سینمایی و انسانی بالایی دارد به وجود آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه با برگزاری جشنواره فیلم فجر در کرمان هنرمندان استان از آخرین دستاوردهای سینما در بُعد فنی و محتوایی آگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین هنرمندان استان می‌توانند در فضایی تخصصی و در عین حال صمیمی ایده‌ها و اندیشه‌های خود و فیلم‌سازان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

وی جشنواره فیلم فجر را یک رویداد فراگیر که همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد، دانست و تصریح کرد: سینما می‌تواند خانواده‌ها، گروه‌ها، افراد و کارکنان را در کنار هم جمع کند و لذت تجربه‌ای هنری و جمعی را برای آنها ممکن سازد، از این رو امیدواریم مدیران استان با حضور خود و کارکنان چنین فرصتی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

روحی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از شانزدهم تا بیست‌وسوم بهمن در سینماهای آسیا و شهر تماشا کرمان خبر داد و افزود: از مجموع فیلم‌ها ۲۲ عنوان فیلم به بخش سودای سیمرغ، ۱۲ عنوان فیلم به بخش نگاه نو و چهار فیلم به بخش پویانمایی راه پیدا کرده‌اند و به زودی جدول نهایی فیلم‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، تهیه بلیط تنها از طریق سامانه آی تیک، ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت امکان‌پذیر است.

کد خبر 725097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.