فلج شدن اقتصاد فنلاند در سومین روز اعتصاب ملی

بخش حمل‌ونقل فنلاند به‌دنبال وارد شدن اعتصاب کارکنان تراموا، قطار، اتوبوس، کشتی، بنادر، فرودگاه و عملیات خطوط هوایی به سومین روز خود فلج شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اعتصاب ملی، شبکه‌های حمل‌ونقل فنلاند را فلج کرده است. این اعتصاب در اعتراض به طرح‌های دولت برای اصلاح قوانین کار به راه افتاده است که از نظر اتحادیه، درآمد فقیرترین مردم فنلاند را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر اعتصاب‌های مداوم در شرکت‌های نظافتی، کارخانه‌ها، معادن و پالایشگاه‌ها، شرکت‌های ساختمانی و خدمات پستی فنلاند همچنان ادامه دارد.

اعتصاب در بخش حمل‌ونقل فنلاند و چرایی آن

اتحادیه‌های کارگری فنلاند خواستار موجی از اقدامات صنعتی در اعتراض به پیشنهادات دولت در مورد اصلاحات قانون کار شدند که به گفته آن‌ها تأثیر نامطلوبی بر حقوق‌بگیران ضعیف‌تر می‌گذارد و در هنگام تعیین حقوق، موازنه قدرت را به‌سمت کارفرمایان تغییر می‌دهد. به این ترتیب روز پنجشنبه حدود ۳۰۰ هزار کارگر اعتصاب و ۱۰ هزار نفر در تظاهراتی در پایتخت هلسینکی شرکت کردند تا اقدامات دولت را محکوم کنند. دلیل اعتصاب‌ها نگرانی در زمینه تضعیف زندگی کاری ناشی از تصمیمات و اقدامات دولت است که عواقب آن به‌طور عمده بر جوانان تأثیر می‌گذارد. این تضعیف که به‌عنوان مثال شامل حقوق نداشتن روز اول مرخصی استعلاجی، کاهش حق بیمه بیکاری ناشی از درآمد و قطع حمایت از آموزش بزرگسالان می‌شود، در زندگی روزمره مردم مشهود است و مردم را با نگرانی در مورد معیشت و عملکرد زندگی روزمره خود مواجه می‌کند.

فلج شدن اقتصاد فنلاند در سومین روز اعتصاب ملی

دولت فنلاند معتقد است که اصلاحات گسترده برای رقابتی‌تر کردن اقتصاد فنلاند مورد نیاز است و از اجرای آن‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند، زیرا اقتصاد فنلاند برخلاف کشورهای همتای آن همچون سوئد، دانمارک، آلمان و دیگر موارد از سال ۲۰۰۸ رشد نکرده است و این کشور باید اقتصاد را متعادل کند.

دولت معتقد است که این متعادل‌سازی را نمی‌توان طی یک دوره انجام داد، اما مسیر باید اکنون تغییر کند، زیرا رفاه شمال اروپا دیگر نمی‌تواند با بدهی حفظ شود و یکی از اصول اساسی در اقتصاد آن باید این باشد که همه افراد در سن توانمندی کار کنند.

کد خبر 725086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.