مردم از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بارش برف در محورهای مواصلاتی استان متوقف شده است اما با صاف شدن هوا، احتمال یخبندان جاده‌ها وجود دارد از این‌رو به رانندگان توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

غلامعلی نیک‌فهم شامگاه_جمعه سیزدهم بهمن_ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم‌اکنون حداکثر ارتفاع بارش برف در محورهای اسالم - خلخال پنج سانتیمتر، سیاهکل - دیلمان ۲۰ سانتیمتر، توتکابن - حشمت آباد پنج سانتیمتر و رودسر - لات محله پنج سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه محورهای پونل - خلخال، قوشه لانه -کلیشم و فومن - ماسوله سفیدپوش پوش شده است، افزود: بارش برف در کلیه محورهای مواصلاتی گیلان متوقف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: زندانه در محور پونل-خلخال به دلیل بارش برف، احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نیک‌فهم در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گفت: بارش برف در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل، گردنه کوهین در محور رشت- قزوین و در گردنه الماس در محور اسالم- خلخال متوقف شده است.

وی با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، خاطرنشان کرد: ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: با صاف شدن هوا، احتمال یخبندان در محورهای کوهستانی وجود دارد، از این‌رو به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و برای تردد در این محورها حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار می‌باشد.

کد خبر 725038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.