هشدار هواشناسی/ آماده باش مدیریت بحران اصفهان با بیش از ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات‌رسان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به هشدار هواشناسی از آماده باش بیش از ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات‌رسان در استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان به ویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراه، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در پی اعلام هشدار سطح نارنجی طی امشب تا روز شنبه در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی بارش برف و کولاک، وزش تند بادهای موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب شمال و جنوب استان اصفهان پیش بینی می‌شود و سامانه مذکور در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن و بویین میاندشت، خوانسار و گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محورهای جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد با شدت بیشتری فعالیت می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی تصریح کرد: بر اساس فعالیت سامانه ناپایدار جوی برای سایر مناطق استان نیز وزش تند بادهای لحظه‌ای و کاهش نسبی میانگین دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در همه مناطق استان به ویژه غرب و ارتفاعات از روز جمعه تا روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین‌آلات سنگین و برف‌روبی در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی با دپوی نمک و شن و تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران و
لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای و تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خودروهای سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری ضروری است.

شیشه‌فروش با اشاره به اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از کولاک و تند بادها با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار در برابر تندباد اضافه کرد: پرهیز از صعود به ارتفاعات، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر کاهش دما، یخ زدگی و تندباد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن، مساجد، محل‌های اقامت و نیز صرفه‌جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این زمینه ۳۲۴ تیم امدادی و خدمات‌رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها و راهدارخانه‌ها به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات استقرار یافتند و تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری‌ها، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی در جهت پاسخ گویی به امداد خواهان به صورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند کرد.

کد خبر 725010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.