ساخت موشک فضاپیما نشان از  قدرتمندی یک ملت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما شاهد رشد در همه زمینه‌های مختلف هستیم و ساخت موشک فضاپیما و ماهواره ‌بر و مخابره سیگنال ها نشان از قدرتمندی یک ملت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حضرت آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امروز _ جمعه سیزدهم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز چهاردهم بهمن روز فناوری فضایی، اظهار کرد: کشوری که در جنگ جهانی دوم در زمان رضا شاه دو روز بیشتر در مقابل دشمن نتوانست بایستد چون تسلیحات و تجهیزات ما را به بیگانگان می‌دادند و هر وقت می‌خواستند پس می‌گرفتند، اما مردم ما می‌خواستند ملت مستقلی باشند و این فضای پیش از انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جنگ شد.

وی افزود: امروز که ۴۴ سال از آغاز انقلاب اسلامی گذشته است، ما شاهد رشد در همه زمینه‌های مختلف هستیم و ساخت موشک فضاپیما و ماهواره بر و مخابره سیگنال‌ها نشان از قدرتمندی یک ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز فقط کشورهای غربی و آمریکا نیستند که می‌توانند ماهواره به فضا بفرستند و ما نیز امروز به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم.

آیت‌الله دژکام افزود: ما خطاب به همه کسانی که به محض اینکه پیشرفت می‌کنیم سر و صدایشان بلند می‌شود و ناراحت می‌شوند، می‌گوئیم از این عصبانیت بمیرید، این ملت به پا خواسته ایران است که جوانان آن امروز موشک ماهواره بر با فناوری پیشرفته و پیچیده می‌سازند و هم ماهواره‌های مختلف برای کاربری‌های مختلف و به فضا می‌فرستند و برای خود پیشرفت‌های دیگر را برنامه‌ریزی می‌کنند تا به دشمن هم بگویید از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد که امت اسلامی تحت ولایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای حرکت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز نوزدهم بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ادامه داد: این افتخار بزرگی برای ارتش است که همیشه برای آنها باقی مانده است که پیش از اینکه پیروزی انقلاب اعلام شود مجموعه همافران و نیروی هوایی ارتش آمدند در مقابل امام (ره) با لباس رسمی صف کشیدند و سلام نظامی دادند و ولایت امام را به همه دنیا اعلام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها با کار برای خدا و فرمان‌بری خدا و با عهد و پیمان الهی زندگی کردند و در طول تاریخ این را همیشه به نمایش گذاشتند و یکی از صحنه‌ها این است که نیروی هوایی ما نشان دادند که پای عهدی که با خدا بسته‌ایم ایستاده‌ایم و کاری به شاه و غیر شاه نداریم و این عهد هنوز هم پابرجاست و تا ابد هم پابرجا خواهد بود.

کد خبر 724950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.