تخصیص ۴۵ درصد اعتبارات عمرانی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ درصد اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ به صورت نقدی و اسناد تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان، مهرداد عرب اول در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای اظهار کرد: تا دوازدهم بهمن از مجموع اعتبارات استانی که به میزان پنج هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان از شش منبع در این شورا مصوب و ابلاغ شده، دو هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی تخصیص پیدا کرد و در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ میلیارد تومان نیز به صورت اسنادی تخصیص پیدا کرده است، گفت: در مجموع ۴۳ درصد اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۹ ردیف متفرقه ابلاغی به استان نیز داشتیم که در جلسات مختلف شورا مصوب شد و هزار ۸۸۷ میلیارد تومان هم از محل ردیف‌های متفرقه به استان ابلاغ شد که ۸۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم به صورت اسناد بوده است‌.

وی ادامه داد: در مجموع اعتبارات عمرانی که در وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تقسیم و توزیع شده، هفت هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد آن تخصیص پیدا کرده که ۳ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان نقدی و ۲۴۱ میلیارد به صورت اسناد بوده است‌.

عرب اول درباره اعتبارات هزینه‌ای استان نیز بیان کرد: از هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی، هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان به میزان هشت درصد تخصیص پیدا کرده است‌، نقدینگی پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز به طور کامل تأمین و توزیع شد.

وی گفت: در هفته‌ای که گذشت، تخصیص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با تفاوت بسیار فاحش نسبت به دیگر استان‌ها، به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد که باید از پیگیری‌های استاندار و معاونان وی تقدیر کرد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، این اعتبار تخصیصی بود که به پروژه‌های ملی اختصاص پیدا کرد، عمده این طرح‌ها جز مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان است.

وی تخصیص اعتبار در حوزه پروژه‌های راهی را بالای ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ۷۸۹ میلیارد تومان آن با میزان ۳۶ درصد مربوط به شرکت زیرساخت و حمل و نقل بوده که پروژه‌های مهم و مؤثری را در دست اجرا دارد.

عرب اول اذعان کرد: ۱۱ درصد این اعتبار نیز به پروژه‌های دیگر راه و شهرسازی اختصاص دارد که ۱۰۰ درصد نقدینگی را دریافت کرده است‌، در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز تقریباً ۳۰ میلیارد تومان برای نقاط حادثه خیز تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت منابع آب، شرکت آب و فاضلاب و پروژه‌های آب نیرو نیز اعتبارات خوبی تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخشی از اعتبار پروژه‌های ملی از محل ردیف توسعه سواحل مکران تأمین اعتبار شده است‌.

وی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که به صورت نقدی بوده است، بین ۴۰ پروژه مهم و مؤثر استان تقسیم و توزیع شد.

عرب اول در رابطه پروژه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ بیان کرد: ۲۷۹ پروژه در استان احصا شده که از این میزان ۱۵۰ پروژه در صورت تخصیص ۹۶۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، ۱۲۹ پروژه نیز از محل اعتبارات ۱۴۰۳ در سال آینده به اتمام خواهد رسید که این مهم به سازمان برنامه بودجه اعلام شده و این سازمان در خصوص تخصیص این اعتبار متعهد و ۵۰ درصد اعتبار درخواستی امسال به صورت نقدی دریافت شد.

کد خبر 724938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.