۱۳ واحد سردخانه‌ای در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک به ۱۳ واحد سرخانه‌ای با ظرفیت نزدیک به ۲۱۱ تن در استان به زودی احداث خواهد شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر امروز _پنجشنبه یازدهم بهمن- در حاشیه افتتاح سرخانه محصولات کشاورزی در بروجن اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان نیازمند ذخیره سازی است که تولیدات عمده نیازمند ذخیره‌سازی استان سیب زمینی و سیب درختی که سالیانه ۳۵۰ هزارتن از این دو محصول در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین محصولات پروتئینی، لبنی و بعضی از تولیدات نهاده‌ها در استان نیازمند ذخیره سازی و عرضه به موقع در فصول مختلف سال به بازار را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: نزدیک به ۱۳ واحد سرخانه‌ای با ظرفیت نزدیک به ۲۱۱ تن در استان به زودی احداث خواهد شد

وی ادامه داد: ایجاد این سردخانه‌ها منجر به افزایش ماندگاری بالا محصولات کشاورزی و حذف دلالان در مسیر تولید تا بازار و کاهش قیمت عرضه خواهد شد.

حسین برزگر تاکید کرد: بالا بردن تاب‌آوری بازار در فصول مختلف از دیگر ضروریت‌های ایجاد این سردخانه‌ها ست.

۱۳ واحد سردخانه‌ای در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود

ایجاد صنایع تکمیلی در مراکز تولید منجر به رونق محصولات کشاورزی می‌شود

ایوب فصاحت را به عنوان مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در حاشیه این افتتاحیه اظهار کرد: بازاررسانی متمرکز در کانون تولید محصولات کشاورزی از برنامه‌های تعاون روستایی است و این بازاررسانی بر پایه اتحادیه ملی و پشتیبانی اتحادیه روستایی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های هوشمندسازی بر پایه‌های آخرین پیشرفت‌ها و شفاف سازی اتحادیه در حوزه بازاررسانی از دیگر برنامه‌های ماست.

فصاحت تصریح کرد: ایجاد صنایع تکمیلی بازار در مراکز تولید محصولات کشاورزی می‌تواند به رونق محصولات کشاورزی انجام شود.

کد خبر 724860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.