«غزه» بخش مهمی از رویدادهای هنری امسال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری مظلومیت مردم غزه گفت: امسال در همه رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری مهم کشور بخشی را به «غزه» اختصاص دادیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در آئین اختتامیه چهل ودومین جشنواره تئاتر فجر که شامگاه _پنجشنبه دوازدهم بهمن-_ در تالار وحدت برگزار شد، با تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: از همه اهالی هنر و خانواده بزرگ تئاتر کشور و دوستداران هنر که امشب این محفل هنری را تشکیل دادند تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر این‌که جشنواره چهل و دوم تئاتر باشکوه برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره‌های منطقه‌ای ما نقش مهمی را در رشد و تعالی تئاتر سراسر کشور دارند، از استان‌های میزبان و گروه‌های هنری که با حداقل امکانات چراغ تئاتر را فروزان نگه داشتند، تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: عدالت فرهنگی شعار مهم دولت مردمی است، امروز خوشحالیم که از مناطق مختلف کشور هنرمندان در بخش‌های مختلف هنر، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی افتخارآفرینی می‌کنند.

خون مظلومان غزه، گریبان نانجیبان کودک‌کش صهیونیست را می‌گیرد

اسماعیلی حوزه تئاتر را حوزه اصلی و جریان‌ساز در بین هنرهای نمایشی دانست و افزود: امسال همکاران من با یاری دوستان وزارت علوم «تئاتر دانشجویی» را به صحنه آوردند. همچنین عزیزان توان‌یاب‌مان ما استعدادهای خوبی دارند که امسال در جشنواره تئاتر هنرنمایی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این‌که مظلومان غزه در این جشنواره مورد توجه قرار گرفتند، توضیح داد: در چهار ماه گذشته طبق آخرین آمار بیش از ۲۷ هزار نفر در غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. امسال در همه جشنواره‌های مهم بخشی را به غزه اختصاص دادیم، ما معتقدیم خون مظلومان غزه، گریبان نانجیبان کودک‌کش را خواهد گرفت.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در کشور گفت: ما به واسطه همین قراگاه از همه انجمن‌های سراسر کشور حمایت می‌کنیم. امسال سرانه اعتباری بسیار خوبی به این قرارگاه اختصاص دادیم تا رونق بیشتری در حوزه هنر ایجاد شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 724848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.