حذف برچسب‌های روی بطری نوشابه اسپرایت

شرکت کوکاکولا برچسب روی بطری‌های نوشابه اسپرایت را در بعضی از فروشگاه‌های بریتانیا حذف می‌کند تا فرآیند بازیافت آسان‌تر شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت کوکاکولا قصد دارد در یک اقدام موثر به منظور کاهش مواد بسته‌بندی و ساده‌سازی فرآیند بازیافت، برچسب روی بطری‌های نوشابه اسپرایت را در فروشگاه‌های منتخب بریتانیا حذف کند، به جای برچسب‌ها نیز از لوگوی برجسته روی قسمت جلو بطری استفاده می‌شود، روی قسمت پشت آن نیز اطلاعات محصول که با لیزر حکاکی شده است مشخص است.

حذف کردن برچسب‌های روی بطری نوشابه اسپرایت باعث می‎‌شود مواد مورد استفاده در بسته‌بندی کاهش پیدا کند و روند بازیافت نیز بهبود پیدا کند؛ اگرچه برچسب‌های موجود نیز کاملاً قابل بازیافت هستند، اما آن‌ها باید در طول فرآیند بازیافت از بطری‌ها جدا شوند، بنابراین زمانی که به جای آن از حکاکی لیزری استفاده می‌شود، می‌توان این مرحله را کاملاً حذف کرد.

برچسب روی محصولات اطلاعات مفیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، اما با استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌توان روش‌های دیگر را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات آزمایش کرد و در عین حال نیز مواد مورد استفاده برای بسته‌بندی را نیز کاهش داد؛ حذف برچسب ممکن است قدم کوچکی به نظر برسد، اما این اقدام یکی از روش‌هایی است که به آسان‌تر کردن فرآیند بازیافت، به حداقل رساندن ضایعات و همچنین به حداقل رساندن تاثیر بسته‌بندی‌ها بر محیط زیست کمک می‌کند.

حدف برچسب بطری نوشابه اسپرایت یک آزمایش سه ماهه از ماه ژانویه تا مارس است، هدف اصلی این آزمایش بررسی نحوه واکنش مصرف‌کنندگان به نوشابه اسپرایت بدون برچسب است؛ در حال حاضر، از درپوش‌های رنگی متفاوت برای تشخیص هر محصول استفاده شده است تا افراد بتوانند بطری نوشابه اسپرایت را از اسپرایت زیرو تشخیص دهند و محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

شرکت کوکاکولا نیز مانند دیگر برندهای بزرگ به دنبال روش‌های موثر برای کاهش زباله‌های بسته‌بندی است، پیش از این نیز پلاستیک‌های سبز رنگ مورد استفاده در بسته‌بندی را به پلاستیک شفاف تغییر داده است، زیرا بازیافت پلاستیک شفاف آسان‌تر است.

کد خبر 724822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.