اسکان اضطراری بیش از ۲۷۰۰ نفر توسط عوامل هلال‌احمر کشور/ کوهنوردان از صعود خودداری کنند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از بارش و رگبار شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: سامانه جوی تا امروز بعدازظهر ادامه دارد، مردم و کوهنوردان از تردد در جاده‌های کوهستانی و صعود خودداری کنند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در هرمزگان، نیمه شرقی کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بارش و رگبار شدید وجود دارد، بنابراین هشدار هواشناسی اعلام شده و نیروها در آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به برف و کولاک و کاهش شدید دما افزود: بارش‌ها استان‌های غرب و شمال غرب و دامنه زاگرس را در برمی‌گیرد و تا فردا بعدازظهر سامانه جوی فعال، سپس سرما، یخبندان، باد و کولاک جایگزین می‌شود، همچنین کولاک از بارش برف خطرناک‌تر است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: مردم و کوهنوردان از امشب تا فردا از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و در جاده‌های کوهستانی تردد نداشته باشند، اگر تردد ضروری دارند باید خودرو به زنجیر چرخ مجهز، سوخت کافی و آب و غذا، پوشاک گرم همراه داشته باشند، تا شرایط جوی ناپایدار گذر کند.

وی ادامه داد: این شرایط جوی در زمستان ممکن است تلفات زیادی را رقم بزند.

محمودی با اشاره به آمار عملیات سازمان از ۲۹ دی تا ۱۲ بهمن، تصریح کرد: ۱۱۹ شهرستان کشور متأثر از بارش‌های سنگین برف و کولاک، بهمن و باران بود و در ۱۳۱ منطقه، عملیات امداد انجام و به ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر خدمات امدادی ارائه شد که شامل ۱۰۱ محور ترددی بود، همچنین از این تعداد ۲۷۴۲ نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث جوی در اردبیل و طی آن ۶۹۲۰ خدمات امدادی ارائه شد، چهارمحال و بختیاری نیز ۲۵۰۰ خدمت امدادی برای هم‌وطنان انجام شده است، در آذربایجان شرقی، مازندران، آذربایجان غربی محورهای مسدود وجود داشت، محور زاگرس و شمال البرز بیشترین خدمات ارائه شد، کردستان، لرستان، خوزستان، کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد، همدان و زنجان هم نیروهای هلال احمر کشور خدمات امدادی به افراد ارائه کردند و بیشترین اسکان اضطراری در برف و کولاک در آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، اسالم، ماسوله و خلخال بود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: در مدت زمان مذکور طی انجام عملیات امدادی حدود ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، از این تعداد پنج نفر در تهران و هفت نفر از دیگر استان‌ها بودند، همچنان سه نفر در اردبیل و آذربایجان شرقی در برف و کولاک مفقود هستند که با مناسب شدن شرایط جوی عملیات جست‌وجو آغاز خواهد شد.

کد خبر 724810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.