افتتاح ۸۴ واحد اشتغال توسط بهزیستی آذریایجان‌شرقی در دهه‌ی فجر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در بحث توانمندسازی و تسهیل اشتغال معلولان و مددجویان، ۸۴ واحد اشتغال توسط سازمان بهزیستی در دهه‌ی فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف ظهر امروز _پنجشنبه دوازدهم بهمن_ به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان با ۶۵۳ مرکز و بیش از سه هزار نفر نیروی شاغل در این مراکز به عنوان سازمان پیشرو در خصوصی‌سازی و اشتغال نیروی کار به حساب می‌آید.

وی با اشاره به ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان افزود: در کنار رشد ۱۶ درصدی اعتبارات تخصیص‌یافته به بهزیستی و جذب ۱۶۵ میلیارد تومانی کمک‌های نقدی، مشارکت مردمی مانند کارآفرینی و ایجاد اشتغال معلولان یا مددجویان، سفره‌های مهربانی، تعمیر و ساخت مسکن و تهیه‌ی وسایل توان‌بخشی به‌عنوان روش‌های نوین حمایتی به شهروندان معرفی می‌شود.

صحاف از افتتاح ۸۴ واحد اشتغال در دهه‌ی فجر خبر داد و افزود: در بحث توانمندسازی و تسهیل اشتغال معلولان و مددجویان، اقدام به آموزش و آماده‌سازی شغلی چهار هزار و ۴۵۶ نفر در کنار حفظ کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار کرده‌ایم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان در خصوص عمل‌کرد تأمین مسکن از ابتدای نهضت مسکن تا پایان دی ماه سال جاری گفت: تاکنون هشت هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی تاکنون واگذار شده است و در اثنای دهه‌ی فجر ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویی دیگر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره ۱۷۴ هزار و ۷۶ مورد غربالگری در راستای پیش‌گیری از معلولیت‌ها، اختلالات ژنتیک، بینایی، شنوایی و اضطراب گفت: اجرای برنامه پیش‌گیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی معلولیتی با تأمین بخشی از هزینه‌های آزمایشات ژنتیک، ۵ هزار و ۵۵۱ مورد در یک مرکز دولتی و هفت مرکز غیردولتی با دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

صحاف در خصوص آمار مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی استان گفت: سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی به ۲۹ هزار و ۷۹۱ مستمری‌بگیر ارائه‌ی خدمات کرده است که از این میان، یک هزار و ۳۶۴ نفر از چرخه‌ی مستمری‌بگیری خارج شده‌اند.

کد خبر 724806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.