تلاش داریم انتخابات با رعایت کامل قانون و اصل بی طرفی برگزار شود

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تلاش داریم تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با رعایت کامل قانون و اصل بی‌طرفی و در راستای راهبردهای اعلامی رهبر معظم انقلاب برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور اظهار کرد: امام خمینی (ره)، ایران اسلامی را از چنگال بیگانگان و دست‌نشاندگان آن‌ها خارج کرد؛ آن‌ها بر تمام مقدرات کشور مسلط بودند.

وی افزود: مردم به رهبری امام خمینی (ره) و با تلاش بسیاری از علما، دانشمندان، مراجع دینی، فضلای حوزه علمیه، اساتید، دانشجویان و گروه‌های مختلف توانستند، رژیم وابسته و دست‌نشانده استعمار را سرنگون کنند.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مردم با هدایت‌های امام خمینی (ره)، نظامی بر پایه اسلام استوار کردند و به کشور حیات بخشیدند. وضعیت کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شبیه به یک مُرده بود؛ به این معنا که عموم مردم از صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دور بودند و به‌ندرت روشنگری‌ها و تبیین‌هایی صورت می‌گرفت.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین گفت: مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به تصمیمات کشور اطلاعی نداشتند و نمی‌توانستند در تصمیم‌گیری‌ها نقشی داشته باشند. در چنین وضعیتی دشمنان هر چیزی می‌خواستند انجام می‌دادند؛ استکبار به دولت‌های دست‌نشانده خود تا آن اندازه اجازه دخالت در امور کشور می‌دادند که با منافع آن‌ها تضادی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: پیش از انقلاب، ارزش‌های دینی و انسانی مردم نادیده گرفته می‌شد و بلکه در بسیاری از مسائل اسرائیلی‌ها و اعضای فرقه ضاله بهائیت نقش‌آفرین و تصمیم‌گیر اصلی بودند؛ شریان عمده دولت در دست بهایی‌ها و امثال آن‌ها بود و در ارتش و اقتصاد نفوذ داشتند. آن‌ها برنامه‌هایشان را به مردم تحمیل می‌کردند.

فقیه شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: استکبار برای اینکه این طعمه لذیذ را دوباره در اختیار قرار بگیرد، تلاش‌های بسیاری انجام داده است و می‌دهد، اما به‌رغم همه توطئه‌ها کشور حفظ شده و در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به برخی کمبودها و مشکلات تاکید کرد که در پدید آمدن بسیاری از مشکلات توطئه‌ها و فشارهای دشمنان نقش داشته است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: یکی از دستاوردها و ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی، انتخابات و انتخاب مهم‌ترین ارکان نظام توسط مردم است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی بیان کرد: تلاش داریم تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با رعایت کامل قانون و اصل بی‌طرفی و در راستای راهبردهای اعلامی رهبر معظم انقلاب برگزار شود.

کد خبر 724776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.