آخرین اخبار پرداخت حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته ۱۴۰۲

معوقات حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تا پایان بهمن پرداخت خواهد شد و تلاش می‌شود تا پایان اسفند نیز یک ماه دیگر از این معوقات پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرداخت معوقات حق‌ التدریس معلمان شاغل و بازنشسته یکی از موضوعاتی است که به یکی از مشکلات تبدیل شده است؛ حدود سه ماه پیش، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار به شرط تأمین اعتبار خبر داده بود و اکنون نیز بر اساس اعلام وی، تمام معوقات حق‌التدریس تا قبل از پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یعنی خرداد ۱۴۰۳ به صفر خواهد رسید.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تا پایان بهمن، حداقل دو ماه از حق‌ التدریس معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت خواهد شد و تلاش می‌شود تا پایان اسفند نیز یک ماه دیگر از این معوقات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تمام معوقات حق‌التدریس تا قبل از پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یعنی خرداد ۱۴۰۳ به صفر خواهد رسید، افزود: حدود ۳۴ هزار معلم بازنشسته از مهر حق‌التدریس و حدود ۸۴ هزار معلم شاغل نیز اضافه تدریس داشتند که دو ماه از حق‌التدریس آنها تا پایان بهمن پرداخت خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره نیروهای خرید خدمات تصریح کرد: قبل از پایان سال ۱۴۰۲، دو ماه از معوقات این نیروها پرداخت خواهد شد و مابقی در سال آینده ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود.

فرهادی درباره فوق‌ العاده ویژه رتبه بندی معلمان شاغل و بازنشسته نیز گفت: همه اعتراضات بررسی و احکام این معلمان صادر شد و معوقات سال ۱۴۰۲ دریافت کردند.

وی اضافه کرد: معوقات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ معلمان بازنشسته نیز پرداخت شد، اختلاف پرداختی برای بازنشستگانی که در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، وجود دارد که بخش از پاداش که بر اساس رتبه‌بندی باید دریافت می‌کردند که در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است و پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به همکاری صندوق بازنشستگی، احکام این بازنشستگان صادر شده است، اما اختلاف پاداش این دسته از بازنشستگان مانده است که در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده و پرداخت خواهد شد.

آخرین اخبار پرداخت حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته ۱۴۰۲

پرداخت حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار به شرط تأمین اعتبار

پیش از این و در آبان‌ماه نیز علی فرهادی از پرداخت حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار به شرط تأمین اعتبار خبر داد و اظهار کرد: طبیعی است که پایان هر ماه حق‌التدریس را پرداخت کنیم و اگر پرداخت نمی‌شود، ناظر به تأمین نشدن به موقع اعتبار در آموزش و پرورش است، در صورتی که به موقع تأمین اعتبار شود، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته در اخذ اضافه تدریس بالا می‌رود.

وی افزود: این باعث می‌شود کمتر کمبود معلم داشته باشیم؛ سال جاری به نحوی برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم به شرط تأمین اعتبار به موقع از سازمان برنامه و بودجه، حق‌التدریس‌ها را حداقل هر دو ماه یک‌بار پرداخت کنیم.

آخرین اخبار پرداخت حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته ۱۴۰۲

حق‌ التدریس معلمان با وجود الزام قانونی به صورت ماهانه پرداخت نشد

آخرین اخبار پرداخت حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته ۱۴۰۲بیست‌ونهم فروردین، حسین حق وردی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با اشاره به بررسی تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) آئین‌نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص پرداخت نشدن به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه که در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد، اظهار کرد: این دستور کار برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه مربوط به معوقات رتبه‌بندی، پرداخت حق‌التدریس‌ها، اضافه کاری‌ها و مطالبات معلمان خارج از کشور بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۰ بوده، اما تاکنون معوقات سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده است، افزود: این معوقات شامل فرهنگیان مشغول به تدریس و بازنشستگان مشمول قانون می‌شود که باید هرچه سریع‌تر با تعامل بین سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مجلس در سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت ماهانه اضافه کاری و حق‌التدریس فرهنگیان داشت که این ارقام نیز نه تنها ماهانه پرداخت نشد، بلکه پس از چهار ماه تأخیر در فروردین ۱۴۰۲ پرداخت شد.

حق وردی افزود: یکی از راه‌های جبران کمبود معلم، اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته است تا با فعالیت بیشتر آن‌ها مشکل آموزش و پرورش حل شود؛ برای این فعالیت فوق برنامه معلمان باید مشوق‌‎هایی داشته باشیم یا حداقل حاصل زحمات آن‌ها را به صورت ماهانه و به موقع بپردازیم، اما این پرداختی‌ها نیز با تأخیر انجام می‌شود و انگیزه‌ای برای معلم باقی نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر معوقات متفرقه دیگری نیز مانند حق‌الزحمه امتحانات و حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور نیز وجود دارد که باید دید دولت برای ساماندهی این موارد چه برنامه‌ای دارد.

کد خبر 724770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 38
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    23 1
    عرضه ی پرداخت حق التدریس بازنشستگان روندارید،چرا این فرهیختگان را آزار می دهید؟چرا قول پرداخت هردوماه را می دهید ،ولی ۵ماه گذشته هنوز دستمزدشان را نمی دهید،
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    42 3
    قبل عید حداقل ۵ ماه را واریز کنید فرهنگیان بازنشسته بدهکار بقال سرکوچه هستند و حقوق زیر ۷ تومان دارند و گرسنه اند حداقل بگذارید سر عید زیاد شرمنده خانواده نباشند
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    23 0
    حیف وقت و انرژی و توان که صرف این دروغ های آموزش و پرورش بشه،
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    20 0
    ۵ماه گذشت آقای وزیر
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    11 0
    هردم از این باغ بری میرسد،امسال علاوه عدم پرداخت به موقع وبد قولیهای همیشگی،جالبه که ابلاغ های همکاران بازنشسته کم زدن همکارانیکه 24ساعت کلاس رفتند حال این موقع سال برایشان 10 یا15ساعت ابلغ زدند اینو شما بهش چی میگید؟
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    13 0
    انتظار دارید سال بعد اضافه کاری برداریم وای که ما چقدر خوشبختیم بهمن رسیده اضافه کار ماها که هیچ از باز نشسته ها روهم ندادن،،درسته نگید چرا بر میدارید بگید چرا پرداخت ها انجام نشه به موقع،،این قول دوماهه رفت به دیار .....
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    13 0
    دروغ
  • رحمان IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    13 0
    اگه بازنشسته پول لازمش نبود که اضافه کاری برنمی‌داشت راحت میرفت استراحت می‌کرد پس پول لازم داره که اضافه کار برداشته پس چرا پولش رو واریز نمی‌کنید با این وضع انتظار دارید سال بعد دوباره اضافه کار برداره
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    9 0
    ﺍﯾﮑﺎﺵ ﺩﺭ ﺩﯾﺰﯼ ﻣﺎ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﯾﺎ ﮐﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﺮﺑﻪ ﮐﻤﯽ ﺷﺮﻡ ﻭ ﺣﯿﺎ ﺑود
  • مصطفی جوان IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    7 11
    با سلام خدمت همکاران گرامی ضمن عرض ادب و احترام .از آنجا که قشر فرهنگی جزئ قشر صبور جامعه هستند خواهشمند است خویشتنداری فرمایید و بخاطر چند پشیزی مسئولین را به دغدغه نیندازید بگذارید آسوده باشند تا خللی در افکارشان پیش نیاید هر موقع مصلحت دانستند خودشان پرداخت خواهند کردند
    • اسدز IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      3 0
      حرفت ازجای گرم درمیاداگرراست میگن 2ماهدیرتربه نماینده یامدیران پول وحقوق ندهندجان خودت دلسوزی بیجا✓
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    11 0
    اسفند هم دارد تمام می شود هنوز پرداختی نداشتند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    12 0
    یه هفته از اسفند گذشته ریالی ندادند .جناب وزیر محترم کجا قایم شدید ؟؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      7 0
      چرا حق التدریس پرداخت نمیشه وجدان کجا رفته
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 0
    امیدوارم معلمان شاغل و بازنشسته کمی غیرت یا عزت نفس داشته باشند و مهر ۱۴۰۳ حق التدریس نگیرند
  • اسماعیل US ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 0
    خخخخخخ حسبی الله بلاخره این نیز بگذرد و بعضی ها تقاص کاراهشون خواهند داد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 0
    سلام تا کی وعده بخدا اگر نیاز نداشتی م با این سن وسال ۲۸ سال سنوات اضافه کاری بر نمی داشتم شما را بخدا وعده ندهید بهمن تمام شد واریز کنید با این حقوق شکم خود خانواده را هم نمی تونیم سیر کنیم یکم به فکر معلمان که جوانان اینده کشور را پرورش می دهند باشید
  • ناهید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 0
    سلام وقت بخیر بهمن ماه هم تموم شد و کم کم به نیمه اسفند نزدیک می شویم پس اضافه تدریس ها کی پرداخت میشه .بابا انصاف هم خوب چیزیه !!!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 0
    اینا عمدا اصافه کار بازنشستگان را دیر به دیر واریز می‌کنند که غیر مستقیم به ما بفهمانند دیگه اضافه کار برندارید ماهم که از بدبختی سرمان را کردیم زیر برف
  • چه بگیم آنقدر دروغ می گویند این ماه وانماه می کنند IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    3 0
    مگر نظر ما ارزش داره
  • احمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    6 0
    امروز دهم اسفند است و هنوز خبری از پرداخت حق التدریس نیست ،نمی دانم وزیری که در پرداخت حق التدریس اینقدر زبون هست و ناتوان در تامین اعتبار چرا اینقدر حرف الکی و بی خود میزنه
  • معلم IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    8 0
    مزد کارگر راقبل از خشک شدن عرقش پرذاخت کنید. به نظر شما کاربرد این سخن کجا هست؟
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    6 0
    از اول مهر تا الان کلاس هایی که برای تامین معلم مشکل داشتید روتدریس کردم شرف ندارید اگه این دم عید که میخام یه لباس نویی برا زن بچم بخرم پولموندید
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      آقای وزیر گفته تلاش خواهیم کرد
  • نجات اله عسکری US ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    4 0
    حق ما را پرداخت نکنند .۱۴۰۳ هیچ بازنشسته فرهنگی سر کلاس نم رود.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      اقای وزیر اضافه کار باز نشستگان چه شد
    • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      1 0
      🤔😭😭😭😭😭😭ممنون از وجدانتون
  • سیما IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    5 0
    من موندم چرا معلما اضافه کار برمیدارن که انقدر دیر حقشونو میدن هرکار دیگه ای میتونن انجام بدن چندین برابر حق التدریس بگیرن در زمان های اضافشون.یکم به خودتون بیاید و برندارید حق التدریس.به همین راحتی...البته از بعضی از معلما عذرخواهی میکنم ولی اکثرا هیچ هنر دیگه ای ندارن همین معلمیم به زور با بدبخت کردن چندتا جوون میتونن سپری کنن و برخی حتی موس کامپیوترم نمیتونن بگیرن دستشون ادعاشونم بالاس و نود درصد امتیاز رتبه بندیم خریدن.اینان که میرن حق التدریس برمیدارن چون کار دیگه ای بلد نیستن.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    تا کی دروغ؟
  • علی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 0
    شما که عرضه پرداخت حق التدریس ندارید قول الکی ندید .اول مهر که با التماس به معلم حق التدریس دادید سکه طلا۲۳میلیون بودالان نزدیک به ۳۵میلیون .این پول دیگه چه ارزشی داره که بعد از ۶ماه میخایید به معلم بدید اونم تازه ۲ماه .
  • محمود رجبی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    2 0
    آقای وزیر وجدانی شما با کل ِاضافه کار مهر تا اسفند ماه چند روز زندگی می کنید خدایا ممنونتم که زندگی ما برکت می دهی شکرت خدا
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    2 1
    فکرکنم اسفند هم تمام بشه، اینا یک ریال واریز نکنند. بازنشسته احتیاج داره که حق التدریس قبول می کنه. ولی کیه که درک کنه! هرگز سواره حال پیاده را درک نخواهد کرد!
  • بوشهر IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    فقط سه ماه با هزار محنت تا 5 فروردین واریز شده است . و دیگر هیج!
  • بوشهر IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    دروغ محض ! فقط سه ماه با هزار محنت تا 5 فروردین واریز شده است . و دیگر هیج!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ای مسلمبن خدا گفته لم تقولون ما لاتفعلون کبر مقتا عندا.. ...
  • عبداله مرادی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مسئولی که گفته ای حق الزحمه تثبیت یادگیری را تاششم فروردین 403 پرداخت میکنیم پس چی شد. واقعا حق من معلم مظلوم درگرمای طاقت فرسای تابستان این بود؟