۵۴ پروژه در چادگان به مناسبت دهه فجر آماده بهره‌برداری است

سرپرست فرمانداری شهرستان چادگان گفت: به مناسبت آغاز دهه فجر ۵۴ عنوان پروژه در حوزه‌های بنیاد مسکن، شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، امور برق، پروژه‌های مخابراتی، راهداری، راه و شهرسازی و صداوسیما به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: به مناسبت آغاز دهه فجر، ۵۴ پروژه در شهرستان چادگان به طور کامل آماده بهره برداری است که ارزش آنها در مجموع به ۱۶۷ میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: در پروژه‌های آسفالت روستایی، اجرای آسفالت روستاهای فراموشجان، پرزگان سفلی، اصفهانک سفلی، معروف آباد، منصوریه و درکان به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان چادگان گفت: در پروژه بهداشت و درمان ساخت بیمارستان خیرساز توسط خیرین خیریه بقیه الله (عج) احداث شده و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آن را تجهیز کرده که تقریباً به ارزش یک میلیارد تومان، آماده بهره برداری است.

درویشی تصریح کرد: درمورد سایر پروژه‌های روستایی، اجرای طرح هادی با عملیات عمرانی جدول سازی، زیرسازی و آسفالت در روستاهای معروف آباد پروژه‌هایی با مبالغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، روستای مشهد کاوه یک میلیارد و ۶۰۰ تومان، علی عرب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، انالوجه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، فراموشجان یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و دهباد علیا ۶۰۰ تومان آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های آب و فاضلاب شامل اصلاح شبکه آب و توزیع آب شرب در روستاهای علی آباد، پرمه ظاهر آباد، پرمه تقی آباد، پرزگان سفلی، اصفهانک مشایی، روستای اصفهانک سفلی، ورباد علیا و دهکلبعلی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری چادگان ادامه داد: مجتمع آبرسانی خرسانک‌ها در مجموع کل شهرستان بیش از ۲۰ کیلومتر اصلاح و توزیع شبکه و خط انتقال آب شرب انجام شده که مبلغ کلی آن حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

درویشی گفت: در مورد امور پروژه‌های برق شهرستان بیش از چهار کیلومتر تقاضای برق رسانی جدید به متقاضیان با مدیریت شهرستان انجام شده که حدود سه میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های برق، پروژه‌های تبدیل سیمی، فشار ضعیف به کابل خود نگه دار است که به اتمام رسیده و حدود یک میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست فرمانداری چادگان گفت: نصب پست هوایی برای رفع ضعف حریم ولتاژ در شهرستان انجام شده و حدود ۲۰۰ میلیون تومان صرف توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی شده و در شهرستان حدود ۱۳ کیلومتر و با اعتبار حدود پنج میلیارد تومانی پروژه‌ها اجرا شده و آماده بهره برداری است.

درویشی در ادامه اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های دهیاری باید به بهره برداری بوستان روستایی روستای مشهد کاوه اشاره کرد که به مساحت پنج هزار متر مربع با هزینه آزاد سازی زمین چهار میلیارد تومان از سال ۹۸ آغاز شده و امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره پروژه‌های میراث فرهنگی افزود: از برنامه‌های مهم در این زمینه، مرمت ترمیم مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهد کاوه است که مرمت کامل بنا به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده و آماده افتتاح است.

سرپرست فرمانداری چادگان تاکید کرد: در بخش جهاد کشاورزی احیای قنوات، بازسازی و مرمت قنوات در اراضی روستاهای انالوجه، منصوریه، باغ منصور به علاوه پروژه آب و خاک به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان اجرا شده و احداث گلخانه‌ها حدود ۳۰ هزار متر مربع در شهرستان طی یک‌سال گذشته به بهره برداری رسیده و آماده افتتاح است.

درویشی گفت: در خصوص پروژه‌های راه و شهرسازی بهره برداری باند دوم چادگان_اصفهان به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر بعد از نصب علائم و خط کشی، جای گذاری و ایمن سازی پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: فرستنده‌های دیجیتال صدا و سیما در بخش مرکزی و چنارود بوده که در دو هفته اخیر چهار فرستنده به ارزش دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نصب و راه اندازی شده است.

سرپرست فرمانداری چادگان ادامه داد: در بخش راهداری روکش آسفالت در بخش مرکزی و چنارود و چادگان_رزوه به طول هشت کیلومتر به علاوه آسفالت جاده‌های بین روستایی بخش چنارود به مبلغ تقریبی ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

درویشی تاکید کرد: یک دستگاه بیل زنجیری با استفاده از تسهیلات برای تحویل به دهیاری فراموشجان تدارک دیده شده که مبلغ تسهیلات یک میلیارد تومان است.

سرپرست فرمانداری چادگان تصریح کرد: علاوه بر این، پروژه‌هایی درحال اجرا است که در سال آینده بهره برداری می‌شوند که از مهم‌ترین آنها تکمیل پروژه ساختمان سی تی اسکن بیمارستان بوعلی چادگان، تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان که در حال صدور مجوز است و پروژه ملی مسکن که به صورت کامل اجرا شده و بعد از تصویب طرح تفکیکی قرعه کشی و واگذاری می‌شود.

وی افزود: در برنامه افتتاحیه پروژه‌های شهرستان با حضور معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان اجرا خواهد شد.

کد خبر 724690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.