مجهزترین بیمارستان سرطان کشور در کرمانشاه افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اهمیت سلامت و رسیدگی به بیماران سرطانی، گفت: بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سرطان کشور در کرمانشاه به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در حاشیه بازدید از بیمارستان بهارستان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه انجام گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان بهارستان ویژه بیماران سرطانی با هشت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا هم اکنون بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: قرار است این پروژه بیمارستانی تا هفته آینده توسط پیمانکار به طور کامل تحویل داده شود و پس از آن در بازه زمانی دو ماهه تا پایان سال تجهیزات لازم در آن نصب خواهد شد و در نهایت پس از نصب تجهیزات در اوایل سال آینده و در فصل بهار آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت پروژه، تصریح کرد: این بیمارستان جز پیشرفته‌ترین بیمارستان مجهز با تجهیزات روز دنیا است که آن را جز بی‌نظیرترین بیمارستان‌های دولتی در حوزه درمان سرطان قرار داده است و مشابه آن در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: این بیمارستان سرطان با ۱۲۰ تخت بستری روزانه بیش از ۴۰ تا ۵۰ نفر را به طور سرپایی در بخش رادیو تراپی پذیرش خواهد کرد و با جانمایی شش بومکر برای راه اندازی دستگاه‌های رادیو تراپی هم اکنون سه دستگاه در فاز نخست خریداری و در آینده در صورت نیاز سه دستگاه دیگر نیز خریداری و جاگذاری خواهد شد.

محمدی به اعتبارات صرف شده برای این بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای تجهیزات و پت اسکن و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در بخش ساختمانی آن هزینه شده است.

کد خبر 724682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.