چالش‌های پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

المپیک ۲۰۲۴ پاریس چالش‌های مثبت و منفی زیادی را از افزایش هزینه‌های مسکن تا رونق گردشگری برای فرانسه به همراه دارد و هنوز اجماع نظری مبنی بر نفع یا ضرر برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی برای میزبان اعلام نشده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، کارشناسان ارزیاب به دنبال این حقیقت هستند که آیا برگزاری چنین رویدادی رونق اقتصادی را برای شهر و کشور میزبان به ارمغان می‌آورد یا اینکه هزینه‌های آن بیشتر از ارزش آن است.

بسیاری از پاریسی‌ها واقعاً از میزبانی شهرشان در المپیک تابستانی امسال خوشحال نیستند. به‌رغم تمایل رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، برای تبدیل این رویداد به یک جشن مردمی، حداقل بلیط ۲۷۰۰ یورویی برای شرکت در مراسم افتتاحیه و هزینه چند صدیورویی برای رفتن و دیدن تقریباً هر یک از رویدادها موجب اعتراض فرانسوی‌ها شده است.

چالش‌های پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

با این وجود، بسیاری بر این باور هستند که بازی‌های المپیک در زمان تورم و بحران هزینه‌های زندگی، با وارد کردن گردشگران و سرمایه‌گذاران به پایتخت فرانسه، رونق لازم را برای اقتصاد این کشور به ارمغان می‌آورد.اما بعضی کارشناسان نیز خلاف این امر را به واقعیت نزدیک می‌دانند چراکه بسیاری از میزبان‌ها در نهایت پول زیادی را برای زیرساخت‌های تخصصی هزینه می‌کنند که پس از رویداد استفاده محدودی دارد.

از سویی دیگر کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ ادعا می‌کند که این رویداد بیش از ۱۸۱ هزار شغل ایجاد می‌کند که اهرمی برای تقویت فعالیت و اشتغال خواهد بود. هتل‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای، آژانس‌های کرایه اتومبیل، خطوط هوایی و به طور کل صنعت گردشگری اولین ذی‌نفع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است اما فشار بعضی از مسائل مانند کمبود مسکن اجاره‌ای برای ساکنان، افزایش هزینه حمل‌ونقل و همچنین توریسم بیش‌از حد مسئله‌ای است که شهر را تهدید می‌کند.

چالش‌های پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

علاوه بر این، تقریباً نیمی از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان فرانسه در خیابان‌ها یا در پناهگاه‌ها و منطقه «ایل دو فرانس» پاریس زندگی می‌کنند، جایی که از فرصت‌های شغلی بهتر، دسترسی به مؤسسات خیریه و تماس با خانواده و دوستان بهره‌مند هستند. اکنون برای مدیریت شرایط، بسیاری از آن‌ها که اغلب مهاجر هستند به خارج از پاریس و به مکان‌های جایگزین در سراسر کشور منتقل شده‌اند و همین امر بحث بی‌خانمانی را به چالشی جدید برای فرانسه تبدیل کرده است.

یکی از نگرانی‌های کلیدی دیگر در مورد میزبانی پاریس از بازی‌ها، پایداری اجتماعی است؛ خطر تکرار شورش تابستان امسال و همچنین اتحادیه‌های کارگری که انتظار می‌رود در آستانه بازی‌ها از تقاضای افزایش دستمزدها و اعتصاب‌های تهدیدآمیز استفاده کنند، دغدغه جدید مسئولان است.

چالش‌های پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

کد خبر 724669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.