کاهش سرفاصله خط ۴ بی‌آرتی اصفهان با حذف پارک حاشیه خیابان شمس‌آبادی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حذف پارک حاشیه خیابان شمس‌آبادی و احداث خط ویژه عبور اتوبوس شهری بی‌آرتی موجب سرعت عبور اتوبوس‌های خط ۴ بی‌آرتی و رسیدن به سرفاصله سه دقیقه‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس در هشتمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» در گفت‌وگوی تلفنی در مورد بن‌بست خیابان شمس‌آبادی و اجرای طرح جدید عبور اتوبوس اظهار کرد: سیاست شهرداری اصفهان در کاهش آلودگی هوا در زمستان و ترافیک مرکز شهر، گسترش خطوط همگانی است، همچنین خطوط بی‌آرتی از سمت شرقی-غربی تا رسیدن به خط مترو وجود داشت، اما خط شمالی-غربی طراحی نشده و موجب تأخیر در عبور و مرور اتوبوس شده بود.

وی افزود: حاشیه بخش شمالی و جنوبی خیابان شمس‌آبادی پیش از این محلی برای پارک خودروها به‌صورت یکسره از صبح تا عصر بود که همین محور تبدیل به محل اختصاصی اتوبوس شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: این اقدام موجب افزایش ترافیک جدیدی در این خیابان نشده است، زیرا بخشی از خیابان که خودرو پارک می‌شد تبدیل به فضای عبور اتوبوس بی‌آرتی خط چهار شرقی و غربی درچه تا خیابان جی شده و مسیر جدیدی اشغال نشده است.

حق‌شناس ادامه داد: این مسیر موجب کندی عبور و مرور اتوبوس‌های این خیابان شده بود و ۲۱۰ خودرو به‌طور متوسط در این محور خودرو پارک می‌کردند که هم‌اکنون جای پارک ۶۰ خودرو حذف شده است.

وی بیان کرد: روزانه ۳۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس‌های شهری از این مسیر تردد می‌کنند و این اقدام موجب کاهش سرفاصله به سه دقیقه و افزایش سرعت اتوبوس شده است.

کد خبر 724635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 0
    خیابان رو با این طرحشون نابود کردند
  • مجید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    9 0
    اولا به اندازه کافی اتوبوس وجود نداره دوما اون محدوده چون به جهارباغ مشرفه منطقه توریستی وگردشگریه شما بجای اینکه صورت مسئله رو پاک کنین دکترها داروخانه‌ها وکلا مرکز تجاری رو ازاون منطقه ببرین تو حاشیه اونوقت جمعیت شهروندان رو به جای بردن تو مرکز توریستی وگردشگری به حاشیه‌ها بکشونین اونوقت ببینین مشکل ترافیک حل میشه یا نه. این طرحها مسکنه ودرمان نیست لطفا کار زیر ساختی بکنین نه سطحی که هیچ فایده‌ای جز ترافیک بیشتر تو اون منطقه نذاره
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    لطفا بفرمایید فایده‌ی طرح بی‌رتی بر اساس کدوم طرح پژوهشی خوب بوده؟ آیا واقعا ایجاد مسیر ویژه‌ی اتوبوس نسبت به اشغال تقریبا یک‌سوم خیابان هزینه‌های حمل ونقل و ترافیک و آلودگی را کاهش می‌ده؟ با کدوم طرح پژوهشی به این نتایج رسیدید؟ به نظر می‌رسه آقایون وقتی با هزینه‌ی ملت چند تا سفر خارج به شهرهای اروپایی می‌رن در برگشت طرحهایی را می‌یارن که نسنجیده جز دردسر بیشتر و هزینه برای مردم چیزی نداره
  • مهراب سمرقندی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    تنها راه حل معضل ترافیک و آلودگی هوا در این منطقه اینه که پزشکان و مراکز درمانی را از اینجا ببرند بیرون . هسته مرکزی شهر تاریخی اصفهان تبدیل شده به کلونی مطب پزشکان و قلب شهر اصفهان به جای اینکه یک محور توریستی انرژی بخش باشه ، تبدیل شده به منبع گسترش انرژی منفی و درد و بیماری
  • سحر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    اسم جدید خیابان را اتوبوس آبادی کنید تا بهش بیاد
  • خنده IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    ‌عملا با احداث خط بی ارتی و خط دوچرخه خیابانهای وسط شهر را قفل وترافیک سنگین درست کرد ه اید. دوم اینکه پول ندارید اتوبوس زیاد کنید و مردم زمان زیادی معطل می شوند در ایستگاه . سوم اینکه به جای اینکه هی جدول و نرد ه در خیابان که محل عبور خودرو هستش .احدااث کنید سریع مترو را تمام کنید .