۳۰ کاندیدای اصلح در تهران شناسایی شده‌اند/ روند ایجاد ائتلاف آغاز شده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در تهران ۳۰ نفر واجد شرایط و اصلح شناسایی شده‌اند، گفت: گروه‌های هم‌سوی دیگر نیز اقداماتی را در دستور کار دارند و پس از تعاملات انجام شده برترین‌ها را جزو لیست قرار خواهیم داد.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح برنامه‌های انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی، انتخابات درون حزبی خود را برگزار کرده و رایزنی‌هایی را با گروه‌های سیاسی مختلف آغاز کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های حزب موتلفه که به صورت گسترده در کل کشور انجام گرفت این بود که ابتدا شاخص‌ها و مولفه‌هایی که باید طبق آن‌ها افراد انتخاب شوند، بررسی شد، گزینش اولیه انجام شد و تعداد نمایندگانی که مورد نیاز هستند با همکاری دفاتر حزب و نیروهای مرجع فکری توده مردم، در هر منطقه انتخاب شدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: همچنین افرادی که واجد شرایط نمایندگی از لحاظ تفکر، بینش، کارایی و کارآمدی هستند، شناسایی و انتخاب شدند و در نهایت گزینش از بین آن‌ها حاصل شده است.

احتمال ائتلاف وجود دارد

وی در خصوص سایر اقدامات انتخاباتی این حزب تصریح کرد: حزب موتلفه رایزنی با گروه‌های هم‌سوی خود را آغاز کرده است تا بتواند با آن‌ها همگرایی پیدا کند؛ حزب موتلفه وحدت و همدلی را در بین احزاب و گروه‌های همسوی خود خواهد داشت و به‌یقین این رویه مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

انواری تاکید کرد: روند ایجاد ائتلاف آغاز شده است و اگر در شاخص‌ها با سایر گروه‌های همسو به جمع‌بندی مشترک برسیم و مصادیق را بر اساس اولویت‌ها ارزش‌گذاری کنیم، به وحدت و ائتلاف خواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه احتمال ائتلاف وجود دارد و خلاف این رویه را مد نظر نخواهیم داشت، در خصوص وضعیت نمایندگان این حزب در استان‌ها گفت: در استان‌ها نیز وضعیت به همین صورت است و افراد اصلح شناسایی شده‌اند؛ با گروه‌های مختلفی که در استان‌ها فعالیت دارند تعامل داریم و در بعضی جاها هیچ مشکلی وجود ندارد، اما در برخی شهرها در مصادیق اختلاف نظر هست.

۳۰ نفر اصلح در تهران شناسایی شده‌اند

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در تهران ۳۰ نفر واجد شرایط و اصلح شناسایی شده‌اند، ادامه داد: گروه‌های هم‌سوی دیگر هم، چنین اقداماتی را در دستور کار دارند و پس از تعاملات انجام شده برترین‌ها را جزو لیست قرار خواهیم داد.

سم‌پاشی‌های بیرون از کشور در راستای مشارکت نکردن

وی در خصوص افزایش مشارکت مردم در انتخابات به تشریح دو نکته پرداخت و ابراز کرد: نخست باید متوجه سم‌پاشی‌های بیرون از کشور و برخی مزدوران داخلی که ناامیدی را به مردم تزریق می‌کنند باشیم؛ چرا که رسانه‌های معاند به‌شدت مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند.

انواری حرکت مسئولان و افراد داخلی را نیز در افزایش مشارکت مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم و سخن بگوییم که وحدت ملی حفظ شود و مردم دلگرم و امیدوار شوند، باید به نحوی رفتار کرد که مردم باور کنند حضور آن‌ها در بهبود کار تأثیرگذار است، همچنان که انتخابات حق مردم و شرکت در آن تکلیفی برای همه آن‌ها است.

کد خبر 724626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.