۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور واگذار شد

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: طی دو سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ مهدی خالقی، امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن _در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور پشتیبان اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان هستند، از این رو وظیفه ما در این خصوص سنگین‌تر است.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری افزود: طی دو سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان داده‌ایم که ۷۹ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۸۹ تصویب شد و در سال گذشته قانون خوب حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان را داشتیم، افزود: تسهیلات مالی ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت چهار درصد و قرض‌الحسنه، ورود به بازار، سرمایه در گردش و سایر را ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهیم.

خالقی گفت: در دو سال گذشته بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ خدمات صندوق در راستای توسعه متوازن اقتصاد دانش بنیان ما در خراسان‌جنوبی ۶۷ درصد است و ۲۱ میلیارد تومان در استان خدمات اعتباری دادیم.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش در خراسان‌جنوبی و ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات، ضمانت‌نامه و توانمندسازی را مصوب کردیم.

وی ادامه داد: نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان استان را تقویت و افزایش دهیم تا اقتصاد دانش‌بنیان ما رشد کند.

خالقی تصریح کرد: حدود دو هفته آینده تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا تخصیص اعتبارات برای هر شرکت دانش‌بنیان سرعت بگیرد.

وی گفت: سرمایه صندوق شکوفایی استان خراسان‌جنوبی ۳۰ میلیارد تومان است که با وجود ظرفیت‌های معدنی خوب رقم کمی است، از این رو پیشنهاد می‌شود این سرمایه با کمک استانداری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد تا صندوق به سودآوری رسیده و همه منتفع شوند.

کد خبر 724612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.