افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه دولتی و خصوصی در دهه فجر

استاندار کرمان گفت: در مجموع پروژه‌های بخش دولتی و غیردولتی، افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار را در دهه فجر امسال خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در نشست خبری ویژه دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر زمانی برای یادآوری آرمان‌هایی است که مردم برای آن انقلاب کردند و فرصتی که دولت خدمات خود را در یک سال گذشته بیان کند.

وی افزود: اتفاقات مثبتی در دو سال گذشته از دولت سیزدهم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها شاهدیم و طرحی نو درانداخته شد، نرخ رشد کشور بعد از ۱۰ سال مثبت شده است، جهش صادرات نفت مثبت شده و کاهش نرخ رشد نقدینگی را شاهدیم و الان به ۲۵ درصد رسیده است.

استاندار کرمان از کاهش نرخ بیکاری در استان و ارتقای رتبه کسب و کار استان به ۱۲ خبر داد و گفت: در راستای شفاف‌سازی، انتشار اسامی بدهکاران را برای اولین بار داشتیم و اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در حوزه بهداشت و درمان، کنترل مصرف دارو را رقم زد.

وی ادامه داد: بیمه درمان زوج‌های نابارور به ۹۰ درصد رسیده است و در همین راستا در همکاری با صندوق امداد ولایت و بنگاه‌های اقتصادی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار قرار گرفته است.

فداکار به پروژه‌های دهه فجر ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در بخش دولتی پروژه‌های مهم دیگری با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از جمله مجتمع مس دره‌آلو داریم که بعد از دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی در تشریح پروژه‌های افتتاحی دهه فجر به بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی، ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب منطقه‌ای، راهداری شمال و جنوب استان با ۱,۲۰۰ میلیارد تومان و شرکت گاز با ۱,۶۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۴۶ هزار مورد بوده و تاکنون ۱۰۵ درصد این تعهد محقق شده است، بیان کرد: امسال در حوزه آموزش و پرورش در مجموع ۱۷۹ فضای آموزشی با ۱۰۵۲ کلاس درس و چهار خوابگاه دانش‌آموزی افتتاح و تجهیز هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی انجام شده است.

کد خبر 724589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.