آیین‌نامه اجرایی مدارس جدی گرفته شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: نباید آئین‌نامه اجرایی مدارس را دست‌کم بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمود امانی عصر امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در جلسه جمع‌بندی بازدید گروه اعزامی شورای عالی آموزش و پرورش از مدارس استان با اشاره به پیشینه فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: ایران سرمایه‌هایی دارد که استان قزوین به سبب نقش مهم تاریخی و تمدنی یکی از این سرمایه‌هاست.

وی درباره اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی یک سرمایه است برای آموزش و پرورش که به عنوان شعبه‌ای از قوه مقننه قدرت قانونگذاری دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش سه سرمایه اصالت، استقلال و اتقان مصوبات دارد، اضافه کرد: اصالت آن به واسطه قدمت ۱۲۷ ساله و وجود اعضایی چون مجتهد لاهیجی، پرفسور حسابی، علامه دهخدا و ملک الشعرای بهار در آن در طول تاریخ است.

امانی ادامه داد: استقلال شورای آموزش و پرورش هم بدین معنی است که مستقل از وزارت آموزش و پرورش است و این استقلال به آرامش و ثبات مصوبات کمک می‌کند. اتقان مصوبات نیز مبین این مطلب است که شورا با شتاب و عجله تصمیم گیری نمی‌کند و مصوبات آن از منطق و استدلال محکم برخوردار است.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین به عنوان تنها سندی است که نام آن برای آحاد مردم آشناست و مقام معظم رهبری بارها بر اجرای آن تاکید فرموده‌اند که آئین نامه اجرایی مدارس نیز جلوه سند تحول در مدارس است که نباید آن را دست کمی بگیریم و و مدیران مدارس باید اشراف کامل به به آئین نامه داشته باشند. در ضمن شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است و ما همیشه آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان عزیز هستیم.‌

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اتفاقات مؤثر و چشمگیری در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در سطح مدارس آستان شکل گرفته و امیدوارم با وحدت بخش‌های مختلف شاهد تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 724578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.