دستگیری کلاهبردار ۵۰۰۰ میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که پس از جذب سرمایه ۵ هزار میلیارد ریالی از مردم متواری شده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: به دنبال شکایت ۶۰ نفر از شهروندان شهرستان شهرضا مبنی بر اینکه فردی از آنان ۵ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات و بررسی‌های تخصصی خود دریافتند متهم که دارای تحصیلات در زمینه مهندسی کامپیوتر و در این حوزه از تبحر لازم برخوردار بوده از سال ۹۸ نسبت به جذب سرمایه افراد با وعده پرداخت سود ماهیانه ۱۰ درصد اقدام می‌کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: فرد مذکور با گسترش فعالیت خود با استفاده از شهرتی که در شهرستان به دست آورده، اقدام به جذب سپرده‌گذار کرده بود و در روند کاری خود به آنان اعلام می‌کرد که از نهادهای رسمی کشور مجوز فعالیت اقتصادی دارد و در زمینه تأسیس بیمارستان و مراکز داروسازی فعالیت می‌کند، اما در اصل با سرمایه‌های جذب شده در بازار جهانی فارکس به معامله ارز دیجیتال می‌پرداخته است.

سردار علینقیان‌پور عنوان کرد: روند پرداخت سود ماهیانه به سپرده‌گذاران تا تیرماه سال جاری ادامه داشت و از آن زمان با قطع واریز سود، سپرده‌گذاران متوجه متواری شدن متهم شدند و خانواده وی نیز با مراجعه به کلانتری مفقودی وی را اعلام کردند و در نهایت پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که تمام حساب‌های فرد مذکور تخلیه شده است.

وی ادامه داد: پس از تأیید متواری شدن متهم اقدامات علمی و تخصصی برای شناسایی و دستگیری وی انجام و با رصد هوشمندانه در نهایت این فرد در حالی که به وسیله یک دستگاه اتوبوس مسافربری قصد فرار به سمت استان‌های جنوبی کشور را داشت در شهرستان دهاقان شناسایی، دستگیر، به پلیس آگاهی شهرستان شهرضا انتقال و پس از اعتراف به بزه ارتکابی برای رسیدگی قانونی به جرم خود تحویل مرجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شد.

کد خبر 724561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.