کولاک برف و برودت هوا در راه آسمان اصفهان / هوا ۳ درجه سردتر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا و صدور هشدار زرد از ورود سامانه ناپایدار همراه با بارش برف، کولاک موقتی برف، لغزندگی و یخبندان معابر، وزش باد نسبتاً شدید، مه آلودگی و کاهش دید خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار طی امروز از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی وزش باد و مناطق غربی گاهی مه آلودگی و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از عصر فردا تا اواخر روز جمعه سیزدهم بهمن با فعالیت سامانه بارشی به تدریج از غرب استان، افزایش ابر، بارش برف و باران، وزش باد شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای، مه‌آلودگی، کاهش دید، احتمال کولاک برف و در سایر نواحی، بارش با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود. لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش دید و اختلال تردد در مناطق استان انتظار می‌رود.

وی درباره هشدار هواشناسی زرد با ورود سامانه ناپایدار از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت جمعه سیزدهم بهمن در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه مناطق غرب و شمال غرب و جنوب با بارش برف، کولاک موقتی برف، لغزندگی و یخبندان معابر، وزش باد نسبتاً شدید، مه آلودگی و کاهش دید همراه است.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور به صورت بارش پراکنده باران و برف، مه‌آلودگی و تندباد لحظه‌ای در سایر مناطق استان، گفت: طی این مدت تمام نواحی به ویژه نواحی غربی، جنوبی شمال غرب، اسلام‌آباد موگویی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، آران و بیدگل و ارنفاعات شمالی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: لغزندگی در سطح جاده‌ها و گردنه‌ها کوهستانی به سبب بارش برف، اختلال در تردد، احتمال کولاک برف موقتی به صورت محدود، مه آلودگی، کاهش دید، آب گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات این سامانه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: احتیاط در سفرهای بین‌شهری و استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اتخاذ تدابیر کنترل دما در صنعت کشاورزی، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری و تجهیز به وسایل زمستانی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: چوپانان و بادرود با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 724559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.