مدیران باید توجه جدی به مقابله با فساد داشته باشند

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدیران در هر جایگاهی باید توجه جدی به مقابله با فساد داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، احمد رحمانیان پیش از ظهر امروز_ چهارشنبه یازدهم بهمن_ در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی اظهار کرد: مدیران باید برای مقابله با فساد برنامه‌های پیشگیرانه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند و این تکلیف قانونی همه مدیران است.

وی با بیان اینکه فساد تنها ناظر به بخش دولتی نیست بلکه شامل بخش خصوصی هم می‌شود افزود: سازمان بازرسی کشور راهبردهایی جدیدی را در دستور کار خود قرار داده و از محیط محوری به سمت موضوع محوری حرکت کرده تا گلوگاه‌های فساد را مسدود کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: این سازمان عالی‌ترین مرجع نظارتی است که در قانون اساسی از او نامبرده شده و وظیفه دارد که بسترهای فساد را شناسایی کند و برای مسدودسازی این بسترها اقدام لازم را انجام دهد.

رحمانیان با بیان اینکه سازمان بازرسی در کشور بیش از ۲۰۰ گلوگاه فساد را شناسایی کرده است اضافه کرد: فساد یک امر پیچیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در همه ساختارهای اداری و حکومت‌ها وجود دارد اما نوع برخورد و مواجهه حکومت‌ها با فساد متفاوت است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی همواره ترکیبی از اقدامات سلبی و ایجابی با محوریت پیشگیری را در این زمینه مدنظر قرار داده است چرا که فساد در حوزه‌های مختلف تأثیرات سو دارد و موجب از بین رفتن مشروعیت و مطلوبیت یک نظام می‌شود و سرمایه‌های اجتماعی را در معرض خطر قرار می‌دهد و منافع عمومی کشور را متزلزل می‌کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تصریح کرد: استکبار جهانی با ایجاد هجمه از طریق امپراطوری رسانه‌ای قصد تخریب دستاوردهای نظام اسلامی را دارد بنابراین باید دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

رحمانیان تاکید کرد: ایران قبل از انقلاب در حوزه سیاسی به قدرت‌های بزرگ کاملاً وابسته بود اما امروز افتخاری بالاتر از این نیست که در دنیا و منطقه مستقل است و از هیچکس تبعیت نداریم و این جایگاه به برکت انقلاب کسب شده است.

وی ادامه داد: توفیقاتی که در جمهوری اسلامی به دست آمده تنها به برکت و محوریت ولایت فقیه، وحدت و همدلی مردم و انسجام مردم حول محور اسلام و استقامت در برابر فشارها حاصل شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور روزمرگی را از آفت‌های برخی از دستگاه‌ها دانست و اضافه کرد: روزمرگی در نظام جمهوری اسلامی ممنوع است و باید تحول ایجاد شود، بنابراین مدیران و دستگاه‌ها باید در کار خود برنامه داشته باشند.

رحمانیان با بیان اینکه در حوزه مدیریت کارآمد باید توجه شود که علاوه بر تخصص و تعهد، یک مدیر کارآمد باید بصیرت داشته باشد تصریح کرد: یک مدیر بصیر می‌داند برای آینده مجموعه کاری خود باید قدرت تدبیر و پیش بینی داشته باشد و به سمت حکمرانی مطلوب حرکت کند.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال وظیفه خود می‌دانیم که در کنار صنعتگران و واحدهای تولیدی باشیم.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در این زمینه بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی غیرفعال در شش ماهه نخست سال فعال شده و از تعطیلی نزدیک به ۲۰۰ واحد در آستانه تعطیلی جلوگیری شده است.

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با فساد بی محابا برخورد کنند

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی گفت: برخورد با فساد وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی است آنها باید با فساد بی محابا برخورد کنند.

وی اظهار کرد: کارشناسان و منتقدان معتقد هستند که یکی از عواملی اساسی که می‌تواند نام جمهوری اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد فساد و سلامت اداری است.

استاندار مرکزی گفت: هرچه بتوان سلامت اداری را ارتقا داد، به همان اندازه می‌توان پایبندی خود را به نظام اسلامی ثابت کرد.

مخلص الائمه با بیان اینکه علت بسیاری از مشکلات مردم ناکارآمدی نظام اداری و ساختار اداری است خاطرنشان کرد: این موضوع فساد و بی عدالتی را تشدید می‌کند بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به رسیدگی به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی در قانون اساسی، دو وظیفه مهم نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان تولید و صنعت است که در ادوار گذشته شرایط بدی را پشت سر گذاشته، برخی شرکت‌های بزرگ در این استان با خیانت و فساد به خاک سیاه نشسته بودند در حالی که می‌توانستند موتور پیشران کشور باشند.

مخلص الائمه ادامه داد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای احیای این واحدها انجام شده است که البته کمک‌های بیشتری نیاز است.

به گزارش ایمنا، در این آئین از زحمات مهدی تقوی بازرس کل سابق قدردانی و محمدحسین افضلی به عنوان بازرس کل استان مرکزی معرفی شد.

کد خبر 724550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.