بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه توزیع برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: هم‌زمان با ایام شکوهمند چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۱۷ پروژه با اعتباری بالغ بر۷۲۰میلیارد ریال در حوزه توزیع برق مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی توزیع برق مازندران، سیدکاظم حسینی کارنامی اظهار کرد: مهمترین این پروژه‌ها شامل احداث و توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق شهری و روستایی، عملیات جایگزینی سیم به کابل، توسعه و رینگ فیدر و مقاوم‌سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه است.

وی افزود: در این ایام، در امور برق شهرستان‌های بابلسر ۱۶ پروژه، آمل ۱۱ پروژه، ساری هفت پروژه، سیمرغ چهار پروژه، سوادکوه هفت پروژه، نکا یک پروژه، بهشهر ۱۵ پروژه و جویبار هشت پروژه و فریدون‌کنار هشت پروژه، قائم‌شهر ۱۰ پروژه، گلوگاه سه پروژه و میاندرود ۱۰ پروژه و بابل ۱۳ پروژه و شهر امیرکلا چهار پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره اصلاح شبکه فرسوده و برق‌رسانی به متقاضیان روستایی اضافه کرد: از محل عوارض برق روستایی در ۲۵۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اقدامات لازم در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق روستایی در حال اجرا است.

حسینی کارنامی در ادامه با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در جهت برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده و این مهم در حال اجرا است، تصریح کرد: تاکنون عملیات جایگزینی سیم به کابل در بیش از ۱۱۰ کیلومتر از شبکه برق تحت مدیریت این شرکت اجرایی شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه تعداد مشترکان برق در مازندران قبل از انقلاب اسلامی ۲۶۶ هزار خانوار بوده است، گفت: در حال حاضر و در حوزه جغرافیایی خدمات‌رسانی این شرکت (از شهرستان گلوگاه تا آمل) بیش از یک میلیون و ۵۹۱ هزار مشترک است که از این تعداد ۷۵ درصد آنان جز مشترکان خانگی و بیش از دو هزار و ۷۲ روستای مازندران برق‌دار هستند، درحالی که این آمار تا پیش از انقلاب ۷۳۸ روستا بوده است.

کد خبر 724536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.