احداث ۳ تصفیه‌خانه در اصفهان تا پایان ۱۴۰۳/ رفع نگرانی پیامد زیست‌محیطی پساب با نانواوزون

شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه نانواوزون سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در این کلان‌شهر فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر نیز تا پایان سال آینده در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در آئین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان که در قالب بیست‌وهفتمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که اصفهان دچار تنش آبی شد، حفظ و نگهداری فضای سبز به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تبدیل و از همان زمان پیش‌بینی جایگزین برای منبع آبیاری فضای سبز انجام شد که در نهایت به سمت تصفیه پساب حرکت کردیم.

وی با بیان اینکه برای استفاده از پساب، باید دریافت، تصفیه و انتقال آن به فضای سبز انجام می‌شد، افزود: دریافت پساب در حال حاضر حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در روز انجام می‌شود و برای تصفیه از تکنولوژی‌های مختلف استفاده شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ شاهد افتتاح تصفیه‌خانه نانواوزون با استفاده از فناوری‌های نوین هستیم، ادامه داد: کیفیت، سرعت کار و دقت بسیار بالا است و شاهد خروجی با کیفیت و استانداردهای مورد تأیید محیط زیست بودیم که وارد چرخه آبیاری فضای سبز می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه با استفاده از این تکنولوژی نگران پیامدهای زیست‌محیطی پساب نیستیم، خاطرنشان کرد: این فناوری نگرانی مردم را درباره استفاده پساب برای آبیاری فضای سبز برطرف کرده است و به راحتی می‌توانیم با تأیید محیط زیست از خروجی تصفیه خانه نانواوزون برای آبیاری چمن‌های فضای سبز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه نانواوزون، سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در اصفهان فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در این رابطه از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود، همچنین مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان و سفر برای مشاهده فناوری‌های استفاده شده در سایر نقاط کشور، همچنین استفاده از بهترین فناوری‌ها برای سه تصفیه‌خانه بعدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کد خبر 724525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.