موردی از آنفلوانزا در دام و طیور بومی و صنعتی مازندران ثبت نشد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با پایش و کنترل بیماری و واکسیناسیون، گزارشی مبنی بر وقوع آنفلوانزا در سطح استان ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی بیماری‌های دام و طیور بومی و صنعتی در مازندران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر پایش بیماری‌های دام در مازندران با افزایش ۱۰ درصدی صورت گرفته است که با وجود درگیری مناطق کشور به آنفلوانزا، گزارشی مبنی بر وقوع آنفلوانزا در سطح استان ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر، افزایش صادرات آبزیان در مازندران به میزان ۱۰ درصد صورت گرفته است، افزود: از این میزان ۱۳۱ درصد افزایش صادرات فراورده‌های لبنی و ۸۴ درصد افزایش صادرات محصولات خاویاری به کشورهای اروپایی و منطقه اوراسیا صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه نظارت بر فراورده‌های خام دامی در سطح استان در سال‌های اخیر رشد ۲۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: در حوزه مراکز عرضه مثل سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز قطعه‌بندی، رشد ۱۵ درصدی نظارت‌ها ثبت شده است.

وی از ساماندهی کشتارگاه‌های استان مازندران در دو سال اخیر خبر داد و گفت: به این منظور احداث چهار کشتارگاه صنعتی در مازندران در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این واحدها به بهره‌برداری رسیده و سه واحد دیگر نیز در دست ساخت است.

آقاپور کاظمی افزود: استقرار ناظرهای دولتی و خصوصی در اماکن حساس که پایانه خروجی فراورده‌های خام در سطح استان به‌شمار می‌رود و تشدید نظارت بر کشتار و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح استان به صورت روزانه پیگیری می‌شود.

کد خبر 724513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.