ناو جنگی آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به هدف قرار دادن ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد که همه ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی شرکت کننده در تجاوز علیه یمن، در بانک اهداف نیروهای یمنی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المسیره، یحیی سریع اظهار کرد: نیروی دریایی ما موشک‌های دریایی به سمت ناو آمریکایی «یو اس اس گریولی» در دریای سرخ شلیک کرده است.

وی افزود: همه ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و دریای عرب که در حمله به کشور ما مشارکت دارند، در بانک اهداف نیروهای ما هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: در راستای حق دفاع مشروع از کشور و ملت و امت ما و تاکید بر تداوم حمایت یمن از فلسطین، ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس هدف قرار خواهند گرفت.

یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای ما بر تداوم ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمان توقف جنگ در غزه و نیز رفع محاصره تاکید دارند.

آمریکا و انگلیس بامداد بیست‌ویکم دی در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع ارتش یمن حمله کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 724485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.