صدور ۴۶۸ پروانه ساختمانی در منطقه ۸ اصفهان طی ۱۰ ماه

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۶۸ پروانه ساخت‌وساز با ۳۳۳ هزار متر مربع زیربنا در این منطقه با کاربری مسکونی و تجاری صادر شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قسمتی از وضعیت ساخت‌وساز به شهرداری‌ها و آمار صدور پروانه‌ها در مناطق مختلف شهرداری‌ها مربوط است، اظهار کرد: در سال جاری شاهد رشد ۲۲ درصدی صدور پروانه در منطقه ۸ شهرداری اصفهان بودیم.

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۶۸ پروانه ساخت‌وساز در این منطقه صادر شده است و این ۴۶۸ پروانه شامل کاربری‌های مختلفی از جمله مسکونی، تجاری، تجاری مسکونی و دیگر موارد است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه شهرسازی الکترونیک شهرداری می‌توانند درخواست خود را ثبت و نوبت بازدید از ملک را انتخاب کنند تا مقدمات اولیه صدور پروانه انجام شود.

باقری گفت: یکی از خدمات شهرداری موضوع صدور پروانه است و به‌دنبال کسب رضایت شهروندان و افراد متقاضی پروانه هستیم، در این راستا سامانه‌ای به صورت الکترونیکی طراحی شده است تا روند لحظه‌ای دریافت پروانه قابل مشاهده باشد و سرعت این فرایند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: باوجود رکود اقتصادی جامعه، شاهد رشد صدور پروانه در مناطق شهرداری هستیم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۸ پروانه با زیربنای ۳۳۳ هزار متر مربع صادر شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شاهد موضوع بافت‌های فرسوده در این کلان‌شهر هستیم و این منطقه ۸ از نظر رتبه در بافت فرسوده، سومین منطقه کلان‌شهر اصفهان است، از این‌رو تخفیف ۷۰ درصدی را در راستای صدور پروانه برای مالکان بافت‌های فرسوده لحاظ کرده‌ایم.

باقری با بیان اینکه ۲۷ پهنه از جمله بهرام آباد، کوجان، مارچین و دیگر نقاط در سطح منطقه ۸ دارای بافت فرسوده است، گفت: دولت تسهیلاتی خوبی را برای بافت فرسوده در نظر گرفته است و شاهد ۷۰ درصد تخفیف در صدور پروانه برای این بافت هستیم، همچنین در شهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان وام برای نوسازی و بازسازی هر واحد بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در موضوع صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شاهد روند افزایشی بودیم و رشد ۲۸ درصدی برای منطقه ۸ به وجود آمده است، افزود: حدود ۵۰ پروانه با مساحت ۳۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع در این منطقه صادر شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تاکید کرد: روند بازسازی بافت فرسوده در شهر اصفهان وضعیت خوبی نسبت به دیگر شهرهای کشور ندارد و سالانه حدود ۱۰ درصد از بافت فرسوده باید احیا شود؛ در حال حاضر سالانه احیای بافت فرسوده در این کلان‌شهر تنها یک درصد است.

باقری گفت: یکی از تکلیفات دولت برای موضوع ثبت اسناد، تسهیل فرایند صدور سند است و با وجود این اقدامات، شرایط برای مالکان فراهم شده است، همچنین در حال تلاش برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر و سریع‌تر به شهروندان هستیم.

کد خبر 724483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.