لزوم توجه دانش‌آموزان به تحصیل، تهذیب و ورزش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید تحصیل، تهذیب و ورزش را مورد توجه قرار دهند، چرا که از جمله تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمودزاده امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در مراسم زنگ انقلاب که به مناسبت سالگرد چهل‌وپنجمین پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از مدارس دولتی شهر اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و ایام دهه فجر خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: در چنین روزهایی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی که یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم پس از ۱۵ سال تبعید توسط رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ در ایران حضور پیدا کردند.

وی افزود: از فردا، دوازدهم بهمن، ایام دهه فجر آغاز می‌شود که یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و به همین دلیل همه ساله این ایام را در مدارس و مساجد جشن می‌گیریم و با حضور در این مکان‌ها روزهای عظمت، عزت، ازخودگذشتگی و استقلال را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ایران ادامه داد: این ایام یک شعار کلیدی دارد، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی؛ پیروزی انقلاب دستاوردهای زیادی داشت که از همه بالاتر رسیدن به همین شعار است.

وی خطاب به دانش‌آموزانی که در مراسم زنگ انقلاب حضور داشتند، تصریح کرد: اولین توصیه‌ای که مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان دارند، تحصیل است، بنابراین مهم است که دانش‌آموزان خوب درس بخوانند، زیرا امروز اگر دشمن از ما می‌ترسد به خاطر این است که می‌داند دانش‌آموزان در مدرسه به‌خوبی درس می‌خوانند، همچنین پیشرفت کشور به خوب درس خواندن شما دانش‌آموزان در کلاس درس وابسته است و دشمن هم به‌خاطر همین از ما می‌ترسد.

محمودزاده یادآور شد: دومین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان تهذیب است، تهذیب یعنی هم سلامت فکری و هم سلامت معنوی داشته باشیم، برای مثال تهذیب یعنی همین که حجابمان را رعایت کنیم، به والدین احترام گذاریم و انس با قرآن و اقامه نماز داشته باشیم،، سلامت فکری نیز این است که خوب کتاب بخوانید و کتاب‌های خوب بخوانید.

وی تاکید کرد: توصیه سوم مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان ورزش است، یعنی سلامت جسمی همه در گرو ورزش است و باید تغذیه مناسب و سالم داشته باشیم.

کد خبر 724457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.